Tallinas vadība ķeras pie reklāmas apkarošanas pilsētā

© Lauris Vīksne / F64

No nākamā gada uz Tallinas pilsētas autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem vairs neizvietos reklāmas, apliecināja Igaunijas galvaspilsētas vicemērs Kristjans Jervans.

Viņš Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR teica, ka ieņēmumi no reklāmas uz sabiedriskā transporta ir nepietiekami, turklāt Tallinas sabiedriskajam transportam vajadzētu izcelties pilsētvidē.

Jervans sacīja, ka reklāmas apjoms uz pilsētas autobusiem un tramvajiem jau ir būtiski samazinājies un līdz gada nogalei reklāmu vairs nebūs vispār.

Vienlaikus viceministrs norādīja, ka ir iespējami atsevišķi izņēmumiem, piemēram, pašvaldība apsver iespējas autobusu aizmugurē saglabāt aicinājumu vairāk izmantot sabiedrisko transportu. Arī turpmāk Igaunijas galvaspilsētas sabiedriskajā transportā būs digitālie ekrāni, kuros var pārraidīt reklāmu.

Kā iemeslu reklāmas neizvietošanai Jervans minēja to, ka ieņēmumi no tādām reklāmām ir nelieli, ņemot vērā ar tām saistīto birokrātiju un nereti negatīvās atsauksmes par saturu. "Izmaksu attiecība pret ieguvumu vienkārši nav labvēlīga," viņš piebilda. Lai gan reklāmu uz sabiedriskā transporta pārdošana ir bijusi rentabla, pēdējā laikā ieņēmumi no tās ir kritušies, paskaidroja Tallinas vicemērs.

Lēmumu ietekmējusi arī pašvaldības vēlme panākt, ka Tallinas sabiedriskais transports ir pamanāmāks pilsētvidē ar vienotu eksterjeru.

"Ja mēs patiešām vēlamies uzlabot sabiedrisko transportu un padarīt to pievilcīgāku, svarīga loma ir atšķirīgam un konsekventam sabiedriskā transporta zīmolam," sacīja Tallinas vicemērs, paskaidrojot, ka tāda "konsekvence vairo uzticību sabiedriskajam transportam un ilgtermiņā varētu palielināt tā pievilcību un uztveri par to kā dabisku pārvietošanās izvēli".

Kā liecina Tallinas sabiedriskā transporta operatorkompānijas TLT reklāmas ieņēmumi pērn bija 431 000 eiro salīdzinājumā ar 447 500 eiro 2022.gadā.