Sestdiena, 27.aprīlis

redeem Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle

arrow_right_alt Politika

Aizdomās par informācijas slēpšanu saistībā ar Krišjāņa Kariņa VIP lidojumiem AS deputāti pieprasa Briškena paskaidrojumus

© Gints Ivuškāns/MN

Apkopojot informāciju par Krišjāņa Kariņa VIP lidojumu lietderību, 28.novembrī APVIENOTĀ SARAKSTA (AS) Saeimas deputāti nosūtīja valsts aģentūrai "Civilās aviācijas aģentūra" vēstuli, pieprasot sniegt informāciju par regulāro aviopārvadājumu lidmašīnās pieejamo brīvo sēdvietu skaitu dienās, kas sakrita ar Krišjāņa Kariņa lidojumiem ar privātajām lidmašīnām, informē Arno Pjatkins, APVIENOTĀ SARAKSTA sabiedrisko attiecību konsultants.

Tikai 10.janvārī tika saņemta atbilde no Civilās aviācijas aģentūras, kurā norādīts, ka sakarā ar uzdotajiem jautājumiem pieprasīta informācija no "gaisa pārvadātājiem - "Air Baltic Corporation", "Wizz Air", "Ryanair", kā arī "LOT Polish Airlines". "LOT Polish Airlines" informēja Civilās aviācijas aģentūru, ka 2022.gada 19.janvārī veiktajā reisā Nr. LO783 plkst.13.55 no Varšavas (Chopin (WAW)) uz Rīgu bija pieejamas 52 brīvas sēdvietas, bet tās pašas dienas reisā Nr. LO784 plkst.14.40 no Rīgas uz Varšavu (Chopin (WAW)) bija pieejamas 10 brīvas sēdvietas".

Savukārt "Air Baltic Corporation" Civilās aviācijas aģentūru informēja, ka "pieprasītā informācija, tostarp attiecībā uz konkrētu avioreisu noslogotību, ir uzskatāma par komerciāli sensitīvu un "Air Baltic Corporation" ieskatā šādas informācijas publiskošana var radīt nelabvēlīgu ietekmi uz gaisa pārvadātāja konkurētspēju, tādēļ "Air Baltic Corporation" nav iespējas sniegt pieprasīto informāciju", tādējādi nesniedzot Saeimas deputātiem viņu pieprasīto informāciju.

AS uzskata "Air Baltic Corporation" atteikšanos sniegt informāciju par nepamatotu un, iespējams, politiski ietekmētu un motivētu.

"Air Baltic Corporation" ir kapitālsabiedrība, kuras galvenais akcionārs ir Latvijas valsts, kam pieder 97,97% akciju, bet valsts kapitāla daļu turētāja pārstāve kapitālsabiedrībā ir Satiksmes ministrijas valsts sekretāre Ilonda Stepanova.

AS uzskata, ka informācijas slēpšana un mēģinājumi traucēt budžeta līdzekļu lietderīgas izmantošanas pārbaudi ir nepieņemami. Tāpēc AS deputāti vērsušies pie satiksmes ministra Kaspara Briškena, pieprasot sniegt atbildes uz šādiem jautājumiem:

1. Vai ir pieņemama prakse, ka "Air Baltic Corporation" izvairās sniegt AS Saeimas deputātiem viņu pieprasīto informāciju, tādējādi slēpjot ziņas, kas ir cieši saistītas ar bijušā Ministru prezidenta Artura Krišjāņa Kariņa lidojumos izmantotajām privātajām lidmašīnām, līdz ar to tērējot neadekvāti lielus valsts pamatbudžeta un Eiropas Savienības Padomes budžeta līdzekļus?

2. Vai satiksmes ministrs Kaspars Briškens atbalsta un uzskata par pieņemamu AS "Air Baltic Corporation" rīcību, kapitālsabiedrībai izvairoties iesniegt Saeimas deputātiem viņu pieprasīto informāciju, kas ir cieši saistīta ar bijušā Ministru prezidenta Artura Krišjāņa Kariņa lidojumos izmantotajām privātajām lidmašīnām, līdz ar to tērējot neadekvāti lielus valsts pamatbudžeta un Eiropas Savienības Padomes budžeta līdzekļus?

3. Vai arī satiksmes ministrs Kaspars Briškens uzskata AS Saeimas deputātu "Air Baltic Corporation" pieprasīto informāciju par "komerciāli sensitīvu un "Air Baltic Corporation" ieskatā šādas informācijas publiskošana var radīt nelabvēlīgu ietekmi uz gaisa pārvadātāja konkurētspēju"?

Ja satiksmes ministrs tomēr uzskata, ka šāda informācija Saeimas deputātiem nav nododama, norādiet šāda uzskata pamatojumu, vienlaikus atgādinām, ka "LOT Polish Airlines" šādu informāciju deputātiem sniedza.

4. Vai satiksmes ministrs Kaspars Briškens pats personīgi (vai ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāres, vai ar kādas citas ministrijas pārvaldes amatpersonas, vai ar ministra biroja politiskās amatpersonas starpniecību) ir uzdevis AS "Air Baltic Corporation" nesniegt Saeimas deputātiem viņu pieprasīto informāciju, kas ir cieši saistīta ar bijušā Ministru prezidenta Artura Krišjāņa Kariņa lidojumos izmantotajām privātajām lidmašīnām, līdz ar to tērējot neadekvāti lielus valsts pamatbudžeta un Eiropas Savienības Padomes budžeta līdzekļus?

5. Kad satiksmes ministrs Kaspars Briškens, ievērojot ministrijas amatpersonu hierarhijas attiecības, uzdos uzdevumu Satiksmes ministrijas valsts sekretārei nodrošināt, ka AS "Air Baltic Corporation" tomēr iesniegs Saeimas deputātiem viņu pieprasīto informāciju, kas ir cieši saistīta ar bijušā Ministru prezidenta Artura Krišjāņa Kariņa lidojumos izmantotajām privātajām lidmašīnām, līdz ar to tērējot neadekvāti lielus valsts pamatbudžeta un Eiropas Savienības Padomes budžeta līdzekļus?

6. Vai satiksmes ministram Kasparam Briškenam AS "Air Baltic Corporation" pieejamo informāciju, kas ir cieši saistīta ar bijušā Ministru prezidenta Artura Krišjāņa Kariņa lidojumos izmantotajām privātajām lidmašīnām, līdz ar to tērējot neadekvāti lielus valsts pamatbudžeta un Eiropas Savienības Padomes budžeta līdzekļus, Saeimas deputātiem ir aizliegusi nodot Ministru prezidente Evika Siliņa?