Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) atzinīgi vērtē priekšlikumu atcelt noteikumu, kas paredz kravas automobiļu atgriešanos reģistrācijas valstī ik pēc astoņām nedēļām, aģentūrai LETA atzina ministrs.
Patlaban spēkā esošais noteikums mākslīgi palielina tukšo braucienu skaitu un ir pretrunā ar Eiropas Savienības (ES) klimata politiku, komentējot ES Tiesas ģenerāladvokāta izteikto priekšlikumu ES mobilitātes pakotnē atcelt noteikumu, kas paredz kravas automobiļu atgriešanu reģistrācijas valstī ik pēc astoņām nedēļām, norādīja Briškens.
Viņš papildināja, ka patiesi brīvs preču un pakalpojumu tirgus ir ES pamatvērtība. "Mēs nedrīkstam pieļaut to, ka mazos un vidējos uzņēmumus nevajadzīgi apgrūtina ar birokrātiju."
Satiksmes ministrijas (SM) ieskatā kravas automobiļu astoņu nedēļu noteikums ir jāatceļ, jo patlaban tas ir pretrunā samērīguma principam, atzīmēja SM pārstāvji, papildinot, ka pieņemtais gala kompromiss rada negatīvu precedentu un var ietvert nosacījumus, kas ir vērsti nevis uz nozares attīstību, bet atsevišķu reģionu pārvadātāju darbības ierobežošanu.
"Šāds noteikums, mūsuprāt, ir arī pretrunā ar Eiropas Komisijas stratēģiju par transporta emisijas samazināšanu par 90% līdz 2050.gadam," papildina SM.
Vienlaikus SM norāda, ka, lai iestātos par vienotām tirgus pamatvērtībām un sasniegtu noteiktos zaļos mērķus, Latvija 2021.gadā, apstiprinot Ministru kabinetā iestāšanās rakstus, lēma par iesaistīšanos tiesas procesā ES Tiesā attiecībā uz tā saukto Mobilitātes pakotnes regulējumu, kas paredz nosacījumus darbībai starptautiskajā autopārvadājumu tirgū, kas ietvēra arī nosacījumu par transportlīdzekļa atgriešanu reģistrācijas dalībvalstī.
LETA jau rakstīja, ka no pagājušā gada 21.februāra ES Mobilitātes pakotne paredz, ka kravu pārvadātājam ir jānodrošina, ka uzņēmuma rīcībā esošie transportlīdzekļi, kas tiek izmantoti starptautiskajos pārvadājumos, tiek atgriezti uzņēmuma reģistrācijas valstī vismaz astoņu nedēļu laikā pēc izbraukšanas no tās.