Šovasar, pēc 3 gadu darba, Rīgas domē izjuka pārmaiņu koalīcija. Rīgas mēra Mārtiņa Staķa atkāpšanās bija cieši saistīta ar pārbaudēm par to, vai rīdzinieki pārmaksā par remontiem galvaspilsētā. Izmeklēšanā iejaucās politiķi, tā arī līdz galam nekļuva skaidrs, vai Satiksmes departamenta amatpersonas rīkojušās likumīgi vai nē, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".
Nekā personīga rīcībā nonācis tikko pabeigtais Rīgas domes Audita un revīzijas pārvaldes ziņojums. Tas apstiprina iepriekš izskanējušos pārmetumus par kontroles trūkumu saistībā ar dārgo ceļu uzturēšanas līgumu.
Pēc Mārtiņa Staķa ievēlēšanas Rīgas domē visi cerēja, ka būs ievērojamas pārmaiņas tajā, kā korupcijas skandālu nogurdinātā pašvaldība saimnieko un rīkojas ar rīdzinieku naudu. Par satiksmi Rīgā atbildīgais vicemērs Vilnis Ķirsis medijus informēja, ka ielu seguma atjaunošanai tiks tērēts daudz vairāk nekā iepriekš, un galvaspilsētā sākās plaši remontdarbi. Šīs vasaras sākumā mēra Mārtiņa Staķa birojā pienāca anonīms ziņojums. Tas atklāja, ka pašvaldība par ielu remontiem krietni pārmaksā,
atklāj raidījums "Nekā personīga".
Rīgas domes auditā atklājas vēl kāds iepriekš nezināms fakts. Kompānija Roadeks, kurai nav līgums ar Satiksmes departamentu par Daugavas Labo krastu, šeit veikusi lielus asfalta seguma atjaunošanas darbus.
Departamentā mūs informē, ka SIA “Roadeks” darbiem Labajā krastā piesaistīts kā SIA “Pilsētas Eko Serviss” apakšuzņēmējs. Un asfaltēšanas darbus pēc nepieciešamības veic kopš 2019.gada. Kompānija šogad Labajā krastā veikusi vienlaidus ieklāšanas darbus par pusotru miljonu bez PVN. (1 775 200). Tas nozīmē, ka viņi strādājuši lielākajos objektos,
skaidro raidījums.
Zinot platību un summu, cik Satiksmes departaments samaksāja būvniekam, pēc mūsu aprēķiniem sanāk, ka rīdzinieki par seguma maiņu, piemēram, Ezermalas ielā samaksājuši 43 eiro bez PVN (43.26 eiro). Pēc departamenta sniegtajām ziņām vienlaidus asfalta ieklāšana šajā objektā izmaksājusi 30 eiro. (30, 88 eiro). 12 eiro (12,38 ) ir daļa, kuras pamatotību būtu iespējams pārbaudīt tikai satiksmes departamentam, bet audits atklāja, ka kontrole nav bijusi pietiekama.
Vilnis Ķirsim komentē žurnālistiem savu viedokli:
Nav tā, kā domes vadība seko līdzi katram asfaltēšanas darbam. Un lasa cauri visus līgumus. Tas tomēr ir ierēdņu darbs.