Priekšvēlēšanu aģitācijā partijas šogad jau iztērējušas 1,4 miljonu eiro

© Vladislavs Proškins/F64

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) apkopojis jaunāko informāciju par politisko partiju un to apvienību deklarētajiem izdevumiem, kurus tie plāno tērēt priekšvēlēšanu aģitācijai pirms š.g. 1.oktobrī gaidāmajām 14. Saeimas vēlēšanām. Partijas un to apvienības no 4.jūnija, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 8.augustam kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā 1 451 942,45 eiro.

No 14 partijām un partiju apvienībām visvairāk iztērējies ir Apvienottais saraksts (Latvijas Zaļā partija, Latvijas Reģionu apvienība, Liepājas partija) -275 tūkstoši eiro un Konservatīvie - 264 tūkstoši eiro. Vismazāk - Republika (40 tūsktoši eiro).

KNAB

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Katrs no 19 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 708 053,30 eiro.

Vienlaikus KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.