Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) aprēķinājis maksimālo limitēto priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu apmēru, ko katra politiskā partija un to apvienība drīkst tērēt pirms 1. oktobrī plānotajām 14. Saeimas vēlēšanām. Ierobežotie izdevumi attiecas uz visu veidu politiskās reklāmas izvietošanu, labdarību, sponsorēšanu, pabalstiem un dāvinājumiem. Līdz vēlēšanām katrs no 19 kandidējošiem politiskajiem spēkiem iepriekšminētajiem mērķiem drīkst izlietot ne vairāk kā 708 053,30 eiro, portālu NRA informēja KNAB.
KNAB skaidro, ka priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi. Saskaņā ar KNAB aprēķiniem, ja partija vai partiju apvienība plānojusi kandidēt visā Latvijas teritorijā, tad maksimālais priekšvēlēšanu aģitācijas apmērs, ko tā drīkst izlietot limitētajiem aģitācijas izdevumiem, ir 708 053,30 eiro.
Personas, kas nav saistītas ar politiskajām partijām un to apvienībām, priekšvēlēšanu aģitācijai par vai pret partijām un deputātu kandidātiem drīkst izmantot līdzekļus, kas nepārsniedz 15 minimālo mēnešalgu apmēru, proti, 7 500 eiro. Šīm personām aģitācijas ierobežojumi attiecas uz reklāmas izvietošanu, labdarību, sponsorēšanu, pabalstiem, dāvinājumiem, kā arī pasta pakalpojumiem.
KNAB aprēķinus par partiju maksimālo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru pirms 14. Saeimas vēlēšanām veica, balstoties uz Politisko organizāciju (partiju) finansēšana likuma 8.4 pantā minēto metodoloģiju un Centrālās vēlēšanu komisijas informāciju par deputātu kandidātu sarakstiem.
Vienlaikus KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā, kas ilgs līdz vēlēšanu dienai, aģitācijas veicējiem, plašsaziņas līdzekļiem un citām iesaistītajām pusēm jāievēro priekšvēlēšanu aģitācijas veikšanas noteiktā kārtība un ierobežojumi, tostarp attiecībā uz aģitācijas materiālu izvietošanu preses izdevumos, publiskajās vietās, internetā, kā arī elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.