Linkaits iecerējis izveidot "Rail Baltica" infrastruktūras pārvaldības modeli

© Oksana Džadana/F64 Photo Agency

Līdz šā gada beigām plānots pabeigt "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras pārvaldības modeļa izveidi, pārvaldību uzticot projekta ieviesējam Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", pastāstīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Viņš norāda, ka pirmdien, 29.jūnijā, koalīcijas padomes sadarbības sanāksmē uz nākamo valdības sēdi pieteicis konceptuālo ziņojumu par "Rail Baltica" infrastruktūras pārvaldīšanas modeli.

Linkaits skaidroja, ka konceptuālais ziņojums jau ir saskaņots ar visām ministrijām un iesniegts Valsts kancelejā.

"Pašreiz "Rail Baltica" nav noteikta publiskā infrastruktūras pārvaldītāja, bet, tā kā tuvākajā laikā tiks sākti būvniecības darbi gan Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā, gan lidostā "Rīga", gan visā pārējā trasē, ir nepieciešams noteikt atbildīgo, kas pieņems darbus un sekos līdzi līnijas uzturēšanai un darbībai," stāstīja satiksmes ministrs.

Viņš norādīja, ka Satiksmes ministrijas rosinājums par infrastruktūras uzraudzītāju noteikt "Eiropas dzelzceļa līnijas", jo uzņēmums ir guvis gana plašu pieredzi projektēšanas laikā, turklāt būs neatkarīgs no citiem projekta ieviesējiem.

"Jau vasarā sāksim diskusijas par "Rail Baltica" infrastruktūras izmantošanas nacionālajiem mērķiem, gatavosim grozījumus likumos, lai varam pagūt līdz gada beigām izveidot pārvaldīšanas struktūru," pauda Linkaits.

Viņš pastāstīja, ka pašreiz tas ir tikai konceptuāls lēmums, un tālāk notiks darbs pie normatīvās bāzes, lai visu pārliktu likumos un Ministru kabineta noteikumos. "Pēc tam, kad būs skaidra regulatīvā bāze pamazām sāksim pieņemt cilvēkus, kas pamazām sāks darbosies ar pārvaldīšanu," pauda ministrs.

Tāpat ministrs pirmdien, 29.jūnijā, ar Latvijas pārstāvjiem Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail", kas izveidots "Rail Baltica" īstenošanai, padomē pārrunājis uzņēmuma aktualitātes un veicamos darbus.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Svarīgākais