Trampa kampaņa noliedz, ka "TikTok" lietotāju manipulācijas būtu ietekmējušas mītiņa apmeklējumu

 
©REUTERS/SCANPIX/LETA

ASV prezidenta Donalda Trampa pārvēlēšanas kampaņa svētdien noraidīja apgalvojumus, ka video lietotnes "TikTok" lietotāju sociālo mediju kampaņa ir atbildīga par zemo apmeklētāju skaitu Trampa sestdienas mītiņā Oklahomā.

Trampa pārvēlēšanas kampaņa noliedza, ka veiktas daudzas viltus rezervācijas un tādēļ pasākuma apmeklētāju skaits bijis mazāks par cerēto, un pārmeta medijiem un protestētājiem, ka tie atrunājuši cilvēkus no mītiņa apmeklēšanas.

Raidorganizācija CNN svētdien ziņoja, ka "TikTok" lietotāji sarunājuši, ka reģistrēsies bezmaksas biļetēm uz Trampa mītiņu sestdien Talsas arēnā, bet uz pasākumu neies.

CNN atsaucās uz kādu lietotāju, kas publicēja "TikTok" video, kurā aicināja lietotājus pieteikties biļetēm, lai samazinātu apmeklētāju skaitu.

"Visi tie, kas vēlas redzēt šo 19 000 vietu lielo auditoriju knapi piepildītu vai pavisam tukšu, rezervējiet biļetes tagad un atstājiet viņu, stāvam vienu uz skatuves," teikts šajā video.

Taču Trampa 2020.gada pārvēlēšanas kampaņas vadītājs Breds Pārskeils sacīja, ka ieeja mītiņā organizēta, vispirms ielaižot tos, kuri pirmie ieradušies, un uzsvēra, ka "kreisie un interneta troļļi", kas uzskata, ka kaut kādā veidā ietekmējuši mītiņa apmeklētāju skaitu, nezina, par ko paši runā.

Tramps pirms mītiņa sacīja, ka biļetēm pieteicies gandrīz miljons cilvēku, taču video un fotogrāfijas no mītiņa liecina, ka tūkstošiem vietu arēnā palikušas tukšas.

Talsas ugunsdzēsības dienests žurnālam "Forbes" atklāja, ka mītiņu apmeklējuši tikai 6200 cilvēku, lai gan Trampa kampaņa apgalvoja, ka apmeklētāju skaits bijis daudz lielāks.