Vakar Saeima steidzamības kārtībā likumprojektā par pasākumiem Covid-19 izraisītās krīzes pārvarēšanai atbalstīja normu iekļaušanu, kas paredz visu azartspēļu organizēšanas licenču apturēšanu. Latvijas Spēļu biznesa asociācija (LSBA) norāda, ka pieņemtās normas ir pretrunīgas un prettiesiskas, kā arī nav balstītas ne uz ekspertu izvērtējuma.
Vakar Saeima likumprojektā "Par valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem sakarā ar COVID-19 izplatību" iekļāva 8.pantu, kas paredz aizliegumu organizēt azartspēles un izlozes, izņemot interaktīvās azartspēles, skaitļu izlozes un momentloterijas, un arī 81. pantu, kas paredz uz šī likuma darbības laiku Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijai apturēt visas azartspēļu organizēšanas licences gan fiziskajās azartspēļu organizēšanas vietās (kazino licence, spēļu zāles licence, bingo zāles licence), gan interaktīvajā vidē un/vai izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumu starpniecību.
LSBA norāda, ka normas ir pretrunā viena otrai. "Vērojot Saeimas debates, ikviens varēja pārliecināties, ka likumdevējs nezina, ko tieši un kādēļ vēlas ierobežot, kā arī no Saeimas tribīnes izskanēja nepatiesi fakti, kas situācijā, kad normas netika rūpīgi sagatavotas un izvērtētas, neveicina personu uzticēšanos valstij un tiesībām", norāda Latvijas Spēļu biznesa asociācijas prezidents Arnis Vērzemnieks.
Normas ir pretrunā arī ar Latvijas Republikas Satversmes 90.pantu, saskaņā ar kuru ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības. Atbilstoši Likumprojekta Pārejas noteikumu 2.punktam likuma normas piemērojamas no ārkārtējās situācijas izsludināšanas brīža, lai ierobežotu Covid-19 izplatību - tātad Likumprojektā iekļautajām normām ir piešķirts atpakaļejošs spēks no 12.03.2020.
Turklāt arī Saeimas Juridiskais birojs 20.marta Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdē norādīja uz risku, ka ar priekšlikumu Nr. 16 iekļautā norma, neparedzot pārejas noteikumu un ņemot vērā šī priekšlikuma iesniegšanas un apspriešanas procesa nepilnības, nav atbilstoša Latvijas Republikas Satversmei.
Līdz šim ierobežojumi pēc rūpīga ekspertu izvērtējuma tika skaidri noteikti Ministru kabineta 12.03.2020. rīkojumā Nr. 103 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu". Mēģinājums apiet noteikto kārtību, citā likumprojektā iekļaujot normas, kas neattiecas uz tā mērķi un tvērumu, radīs precedentu citu jautājumu risināšanai šādā veidā, kā arī milzīgu tiesiskās nenoteiktības sajūtu visu nozaru