Lai risinātu taksometru pakalpojumu problēmas starptautiskajā lidostā "Rīga" un citos stratēģiski svarīgos objektos, varētu noteikt fiksētas cenas taksometru pārvadājumiem maršrutos no šiem punktiem, pastāstīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
Viņš norādīja, ka taksometru nozarē problēmas ir samilzušas jau ilgāk nekā gadu, jo vienlaikus notika trīs būtiski notikumi - Administratīvā tiesa nolēma, ka gan pie Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas, gan autoostas, gan lidostas taksometra pakalpojumus var sniegt jebkurš uzņēmējs uz brīvā tirgus nosacījumiem, tika veiktas izmaiņas Autopārvadājumu likumā, atceļot tarifu griestus, kā arī tika veiktas izmaiņas licencēšanas kārtībā.
Tostarp Linkaits atzīmēja, ka patērētājiem šobrīd ir ierobežota iespēja saprast, cik maksā taksometru pakalpojumi. "Manuprāt, tādā veidā tika ietekmētas patērētāju tiesības vispār saprast, cik šis pakalpojums maksā, jo uz durvīm tiek līmēta šiltīte ar trim komponentēm un katram ir jāmēģina galvā ātri saskaitīt, cik stundas, kilometri un iekāpšana viņam kopā varētu izmaksāt," viņš teica, piebilstot, ka pat vietējiem iedzīvotājiem tas sagādā problēmas, bet ārzemniekiem tas ir vēl daudz grūtāk.
Tāpat satiksmes ministrs atzina, ka attiecīgā sistēma legalizē klientu apkrāpšanu. "Līdz ar to šī sistēma faktiski legalizē, ja tā var teikt, klientu aptīrīšanu," teica Linkaits.
Viņš arī minēja, ja iepriekš licences izsniedza pašvaldība, tad tagad šis process ir sadalīts - taksometru šoferu licences izsniedz Autotransporta direkcija, savukārt pakalpojumu kā tādu licencē plānošanas reģionos un lielajās pilsētās. "Tas kontroli pār to, kas īsti notiek, padarīja vēl izplūdušāku," pauda Linkaits.
Viņš pastāstīja, ka tādējādi gan pie lidostas, gan ostas "atgriežas deviņdesmitie gadi" un notiek cīņa par maksātspējīgiem klientiem. "Gan investoru, gan tūristu acīs Latvija kļūst par tādu trešās pasaules valsti, kura nespēj nodrošināt kontroli pār tik vienkāršu tirgus segmentu kā taksometru pakalpojumi. Tas ir jāmaina!" teica satiksmes ministrs.
Linkaits arī skaidroja, ka visu aizvadīto gadu Satiksmes ministrijā (SM) nekas šajā jomā netika darīts. "Es esmu lūdzis sniegt pārskatu par to, kas ir izdarīts līdz šim, un mana prioritāte ir, ka šā gada laikā situācija ir jāsakārto," skaidroja ministrs.
Jautāts, vai ir kāds plāns, kā risināt situāciju pie Rīgas lidostas, Linkaits pastāstīja, ka problēmas nav tikai lidostā un "vienas pašas lidostas situāciju mēs nerisināsim." Viņš pauda, ka tādas pašas problēmas ir arī pie Liepājas lidostas un "šī sērga ir izpletusies pa visu valsti".
"Viens no risinājumiem varētu būt, ka tādos stratēģiskos objektos kā starptautiskā dzelzceļa stacija, lidosta, autoosta, pasažieru osta var izvirzīt stingrākas prasības par pakalpojumu sniegšanas kvalitāti. Tas ir viens virziens. Otrs virziens ir noteiktos maršrutos noteikt fiksētas cenas. Piemēram, lai skaidri ir zināms, cik maksā brauciens lidosta - Jugla, lidosta - Bolderāja vai lidosta - centrs," skaidroja Linkaits, piebilstot, ka par šo jautājumu vēl tiks diskutēts un galvenokārt sistēma ir jāpārveido par patērētājiem viegli izprotamu.
Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.