Popularitātes audzēšanai "kādi aktīvisti" partijām piedāvājuši par 80 000 eiro iegādāties nezināmā veidā iegūtu datu bāzi ar AS "Latvenergo" klientu kontaktiem un mobilo telefonu numuriem, vēsta raidījums "Nekā personīga".
Raidījumam tapis zināms, ka pirms vēlēšanām partiju vidē klejojuši dažādi darboņi, kuri piedāvājuši puslegālus un neafišējamus pakalpojumus kā audzēt popularitāti.
Par krietni lielāku summu esot arī piedāvāti "troļļu fermu" pakalpojumi.
Saeimas deputāts Edvards Smiltēns (LRA) atzina, ka ir bijuši šādi "troļļu fermu" piedāvājumi uz decembri, janvāri. Pēc viņa paustā, partija gan neesot ielaidusies tālākās sarunas. Prasītās summas svārstījušās no 130 000 eiro līdz 180 000 eiro.
Kā vēstīja "Nekā personīga", neoficiāli arī esot izskanējis, ka KNAB, iespējams, nav spējis iegūt visu nepieciešamo informāciju no kompānijas "Facebook", lai varētu pilnvērtīgi sākt partiju priekšvēlēšanu tēriņu uzskaiti. Biroja Politisko organizāciju finansēšanas kontroles nodaļa vadītāja Amīlija Raituma gan šādus apgalvojumus noraidīja.
Viņa skaidroja, ka KNAB kompānijai sūtījis vairākas vēstules, pagaidām ir saņemta viena atbilde, bet tiek gaidītas arī citas. Vai iegūts prasītais, Raituma neatklāja.
"[..] Bet es nebūtu tik pesimistiska [..]. Neizdarītu tādus secinājumus, ka no "Facebook" nebūs nekādas atgriezeniskās saites," viņa norādīja, piebilstot, ka no "Facebook" puses ir konkrēta kontaktpersona, kā arī, salīdzinot ar iepriekšējo gadu pieredzi, sadarbība esot krietni labāka.
Tikmēr KNAB uzraugs premjers Māris Kučinskis (ZZS) uzskata, ka KNAB strādā labi un spēs iegūt informāciju par to, cik katra partija pirms vēlēšanām būs iztērējusi. Grūtāk gan būšot ar "Youtube" platformu. Premjers atzina, ka no tās, visticamāk, precīzu informāciju saņemt neizdosies.
"Par "Facebook", "Google", "Twitter" viss ir kārtībā. Ir vislabākā sadarbība un katri izcenojumi ir pārbaudāmi. Viņu metodika ir pieejama mums un ar viņiem sadarbība ir ļoti laba," apgalvoja Kučinskis.