"Vienotība" izvēlējusies Saeimas frakcijas vadītāja vietniekus

© F64

"Vienotības" Saeimas frakcija trešdien par frakcijas priekšsēdētāja vietniekiem ievēlēja Intu Dālderi (V/Par!) un Jāni Upenieku.

Līdz šim "Vienotības" frakcijas priekšsēdētāja vietnieks bija Aldis Adamovičs. Notiekot frakcijas vadības maiņai, frakcijas vadītāju vietnieku amatus bija lemts piedāvāt tā dēvētājiem reģionu pārstāvjiem un partijas "Kustība "Par!"" deputātiem.

Iepriekš, 21.decembrī, par "Vienotības" Saeimas frakcijas vadītāju tika apstiprināts Hosams Abu Meri. Viņš šajā amatā nomainīja Solvitu Āboltiņu, kura noliks deputātes mandātu un pametīs politiku.

Tāpat "Vienotības" frakcija apstiprināja jaunu frakcijas nolikumu, žurnālistiem sacīja frakcijas priekšsēdētājs Hosams Abu Meri.

Jaunajā frakcijas nolikumā ir teikts, ka deputāti ar parlamentārām metodēm realizē sevis pārstāvēto partiju programmas. Tomēr frakcijas locekļiem ir saistoši frakcijas lēmumi stratēģijas, taktikas un balsojumu ziņā. Ja deputāts pārliecības dēļ nepiekrīt frakcijas lēmumam par balsojumu, tad viņam par to uzreiz jāinformē frakcija, kas izskatīs šo jautājumu un var lemt par atļauju balsot atšķirīgi. Šādas iespējas gan nav balsojumos par budžetu un saistītajiem jautājumiem, kā arī uzticības vai neuzticības izteikšanai valdībai un ministriem.

Tāpat nolikumā pausts, ka frakcijas loceklim plašsaziņas līdzekļos un publiskās uzstāšanās pauž viedokli, kas atbilst frakcijas saistošajiem lēmumiem.

Abu Meri pastāstīja, ka frakcijas prezidija darbā varēs piedalīties frakcijas deputāti, kuri gribēs nākt klājā ar kādām idejām vai apspriest noteiktus jautājums. Tad prezidijs par šiem jautājumiem informēs frakciju.

Tāpat nākotnē varētu tikt vērtēta iespēja paplašināt frakcijas priekšsēdētāja vietnieku skaitu. Abu Meri gan uzsvēra, ka piemaksas pienākas diviem priekšsēdētāja vietniekiem, bet pārējie šo darbu var veikt bez papildu atlīdzības.

Politika

Kad 2023. gada vasarā krita Krišjāņa Kariņa otrā valdība un tika uzsākta jaunas valdības veidošana, tad politikas kuluāros par tās bīstamāko zemūdens akmeni tika nosaukta gaidāmā “Rail Baltica” krīze. “Tad, kad sabiedrība beidzot uzzinās, cik dziļās auzās ar to projektu esam iebraukuši, cik miljardu tur izniekoti un cik vēl trūkst, valdībai klāsies plāni,” brīdināja politiskās dzīves zinātāji.

Svarīgākais