Neskatoties uz to, ka Maskavai ir daudz domstarpību ar Briseli un Vašingtonu, tik un tā var "parādīt pasaulei piemēru", ka Latvija un Krievija var veiksmīgi sadarboties transporta un citās jomās, šodien "Baltijas forumā" sacīja bijušais politiķis Ainārs Šlesers.
Šlesers pasākumā pārstāvēja loģistikas kompāniju "Euro Rail Trans", kuras valdes loceklis viņš ir. Šlesers stāstīja par uzņēmuma sadarbību ar Krievijas pusi, kā arī norādīja, ka strādā, lai attīstītu transporta koridoru reģionā.
Bijušais politiķis mudināja nekļūt par "sankciju ķīlniekiem" un "nenojaukt tiltus", bet gan turpināt ekonomisku sadarbību.
Šlesers klāstīja, ka ņemot vērā situāciju pasaulē, Latvija kā Eiropas Savienības un NATO dalībvalsts ir sarežģītā situācijā, jo lielajos jautājumos lēmumi tiek pieņemti Briselē un Vašingtonā, bet ģeogrāfiski Latvija ir tur, kur ir, tāpēc jārēķinās ar kaimiņiem un jāspēj sadarboties.
Runājot par sadarbību ar Ķīnu transporta nozarē, kā arī novembrī gaidāmo Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu un Ķīnas jeb 16+1 valdību vadītāju sanāksmi Rīgā, Šlesers rosināja uz šo pasākumu aicināt arī Krievijas, Baltkrievijas un citu valstu pārstāvjus, lai runātu par transporta attīstību.
Kā ziņots šodien Jūrmalā notiek politiķa Jāņa Urbanoviča (S) vadītā "Baltijas foruma" konference "Krievija-Eiropas Savienība (ES): savstarpējās atkarības izaicinājumi un jaunās dienaskārtības veidošana", kurā paredzēts turpināt pērn iesākto diskusiju par Krievijas-ES attiecībām un to ietekmējošajiem faktoriem.