Straujuma neizpratnē par sarežģīto pedagogu algas veidošanas sistēmu

© F64

Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) ir neizpratnē par to, cik sarežģīta sistēma ir pedagogu algas noteikšanai, un aicina meklēt netradicionālus risinājumus algu palielināšanai.

Straujuma šodien žurnālistiem atzina, ka pedagogu algas aprēķināšanas sistēma ir nesakārtota. Viņa esot mēģinājusi iedziļināties aprēķinos, kā nosaka skolotāju algu, un bijusi neizpratnē, ka tam ir nepieciešamas 80 dažādas darbības. "Ir neizprotami, kā šīs algas tiek rēķinātas, un, kamēr ir šāda neizpratne, kā algas aprēķina, man ir grūti piekrist, ka no 1.janvāra tiks palielinātas algas," teica Straujuma. Viņasprāt, divu mēnešu laikā nevar piedāvāt konkrētu algu aprēķina modeli, tāpēc pilotprojekta veidā ir jāpārbauda divi izstrādātie modeļi.

Cits variants, kā pedagogiem saņemt lielāku algu, būtu amatu apvienošana, pauda premjerministre. "Ir vajadzīgi pilnīgi netradicionāli risinājumi," viņa uzsvēra. Kā piemēru viņa minēja bioloģijas skolotāja darba apvienošanu ar lauku konsultanta darbu, beidzot attiecīgos kursus, - tas būtu labs risinājums mazajās lauku skolās. Tāpat arī varētu apvienot skolas direktora un grāmatveža darbu, tādējādi ietaupot naudu pedagogu atalgojumam.

"Mēs nevaram likt nesakārtotā sistēmā naudu no janvāra. Pēc tam mēs nesapratīsim, kā sakārtot šo sistēmu," stingri noteica Straujuma.

Kā ziņots, Straujuma šorīt intervijā LTV norādīja, ka valdība un partija "Vienotība" algu palielinājumu skolotājiem no nākamā gada sākuma nav solījusi. Viņa stāstīja, ka esot pārlasījusi "Vienotības" priekšvēlēšanu programmu un nekādus solījumus algu palielināšanai jau no nākamā gada 1.janvāra tur neesot atradusi. Straujuma arī noliedza, ka viņas valdība nepildītu pedagogiem dotos solījumus, - valdība strādājot tikai 18 dienas un šajā laikā nekādi solījumi neesot doti.

Straujuma atkārtoti paziņoja, ka pašlaik papildu līdzekļus izglītībai nevēloties piešķirt, jo neesot skaidrības, kāds īsti iecerēts pedagogu finansēšanas modelis, proti, kopš šā gada rudens vairākās skolās ir sākta jauna pedagogu finansēšanas pilotmodeļa pārbaude, kas varētu noslēgties nākamgad. Idejas ir, bet skaidrības nav, sacīja politiķe un pauda pārliecību, ka brīdī, kad ministrija atnāks ar skaidru redzējumu, nauda kvalitatīvām pārmaiņām tikšot atrasta.

Svarīgākais