Parādnieks pie vēlētājiem iet kājām, zaļzemnieki – brauc ar tramvaju

© f64

Kurš ar zirga pajūgu, kurš ar tramvaju, kurš kājām – partijas un politiķi šonedēļ sāk lielo skrējienu pēc vēlētāju uzmanības, uzrunājot balsotājus gan politikai tik raksturīgajā oficiālajā valodā, gan arī ar daudz neierastākiem paņēmieniem.

Sabiedrībai mainoties, noķert vēlētāju uzmanību kļūst arvien sarežģītāk, tāpēc paralēli ierastajām skrejlapām un politiskajām diskusijām partijas ir spiestas meklēt netradicionālus veidus, kā sasniegt dzirdīgas ausis. Tā, piemēram, Rīgas ielās sācis kursēt īpašs – ar Zaļo un zemnieku savienības simboliku rotāts – tramvajs, kurā pasažieri varēs sastapt savienības Rīgas vēlēšanu apgabala deputātu kandidātus, ar kuriem varēšot papļāpāt un iepazīties.

Parādnieks šoreiz iet pārgājienā

Tikmēr Nacionālās apvienības līderis Imants Parādnieks, kurš ar otro kārtas numuru startēs Zemgalē, pirms četrām dienām no Likteņdārza sācis pārgājienu cauri Jēkabpilij, Aknīstei, Ērberģei līdz Skaistkalnei, Bauskai un tālāk – uz Jelgavu. «Ceļoju tikai ar mugursomu plecos,» smejas politiķis, norādot, ka pārgājiena maršrutu plāno pēc kartes un pēc konkrētā brīža noskaņojuma. «Eju, kur acis rāda, taču 30. augustā plānoju noslēgt savu ceļojumu Piena svētkos Jelgavā. Tikko pabiju Aiviekstes pagastā, šobrīd soļoju Jēkabpils virzienā. Esmu ticies ar senioru biedrību, paviesojies kādā ģimenē, pabijis cūku bērēs. Savu maršrutu plānoju paveikt, pārvietojoties tikai ar kājām vai – nedaudz – arī ar sabiedrisko transportu, lai saprastu, kādas šajā pusē ir transporta problēmas,» sarunā ar Neatkarīgo dalījās I. Parādnieks. Jāatgādina, ka šis politiķis jau divkārt ir apciemojis sava vēlēšanu apgabala balsotājus, pirms 10. Saeimas vēlēšanām izmantojot zirga pajūgu, bet pirms 11. Saeimas vēlēšanām – ar koka pagalēm kurināmu mašīnu.

Pievērsīsies sociālajiem tīkliem

Par netradicionālām metodēm, kā piesaistīt vēlētāju uzmanību, domā arī politikas smagsvari, tostarp partija Vienotība, kas ikdienā pieradusi runāt oficiālo vizīšu un starptautisko delegāciju valodā. «Arī mēs domājam par atraktīvām lietām, lai gan pagaidām tās neatklāšu. Mūsu partijas kampaņa sāksies 20. augustā, un tad viss būs redzams,» saka Vienotības ģenerālsekretārs Atis Kampars.

Vienotības ģenerālsekretārs arī atzīst: «Visgrūtāk ir ieinteresēt jauniešus. Viņus var atrast sociālajos tīklos, tāpēc mums tur ir jābūt. Taču jauniešu atbildības izjūta ir ļoti zema un motivēt viņus doties uz vēlēšanām ir sarežģīti. Ja vecākā paaudze balsošanu uzskata par savu pienākumu, tad jauniešiem pietiek ar sāpošu galvu vai vētrainu ballīti iepriekšējā vakarā, lai noslinkotu un nedotos balsot. Tāpēc ir jādomā atraktīvi veidi, kā runāt ar viņiem jauniešiem saprotamā valodā.» Viņš arī piebilst, ka katrs deputāta kandidāts tiek mudināts patstāvīgi darboties sociālajos tīkos, meklējot interesantas sarunu tēmas, taču kopīgas stratēģijas šajā jautājumā neesot. «Mēs centīsimies uzķīlēt partijas kopīgo kontu sociālajos tīklos, lai ikvienam lietotājam tas kļūtu saistošs, lai ar to gribētos dalīties un padot tālāk. Protams, meklējot jaunas formas, mēs baidāmies kļūt nenopietni vai bezgaumīgi, bet par to baidās visas partijas,» pauž A. Kampars.

Svarīgākais