Svētdiena, 5.maijs

redeem Ģederts, Ģirts

arrow_right_alt Pasaulē

"Facebook" peļņa sarūk par 79%

Lai gan pagājušā gada ceturtajā ceturksnī populārā sociālā tīkla Facebook ieņēmumi pieauguši par 40%, peļņa sarukusi par veseliem 79%, paziņojis kompānijas dibinātājs Marks Cukerbergs.

Fantastiskais pieaugums tiek skaidrots ar milzīgo skaitu cilvēku, kas Facebook izvēlas lietot savos viedtālruņos, bet pie sarukušās peļņas esot vainojami pieaugošie izdevumi, ziņo portāls BNN.lv

«Ieņēmumi no Facebook mobilās versijas ir dubultojušies, palīdzot kopējiem ieņēmumiem pieaugt par 40% līdz 1,59 miljardiem dolāru (0,82 miljardiem latu),» teic Cukerbergs.

Jāatzīmē gan, ka iepriecinošās ziņas sev līdzi nes arī zināmas problēmas, piemēram, izmaksu pieaugumu, kas pamatīgi pabojājis Facebook peļņas rādītājus. Proti, ceturtajā ceturksnī neto ienākumi samazinājušies par 79% līdz 64 miljoniem dolāru (33,28 miljoniem latu), tā kā izdevumi pieauguši par veseliem 82%.

Taču finanšu pasaules eksperti neuzskata, ka Facebook par pamatīgo kritumu būtu īpaši jāsatraucas, jo tas esot raksturīgi uzņēmumiem, kas ceturkšņa laikā mainījuši darbības virzienu. Tiek uzsvērts, ka Facebook, iekarojot mobilo telefonu lietotājus, noteikti izdosies daļu no milzīgajiem ienākumiem pārvērst peļņā.

Tāpat Cukerbergs atklājis, ka sociālā tīkla mobilās versijas lietotāju skaits pērnā gada decembrī sasniedzis 680 miljonus, savukārt sociālā tīkla tradicionālo versiju iecienījuši 618 miljoni cilvēku. Kā zināms, kopumā Facebook reģistrējušies aptuveni 1,06 miljardi cilvēku.

Jāpiebilst, ka par aktīviem Facebook lietotājiem kļuvuši mazliet vairāk nekā 50% no visiem pasaules interneta lietotājiem, kas tur ielogojas vismaz reizi mēnesī.

Cukerbergs arī atzīmējis, ka jaunais Facebook pakalpojums Graph Search reiz varētu kļūt par ļoti svarīgu kompānijas sastāvdaļu. Sociālā tīkla līdera vārdi izraisījuši spekulācijas, ka Facebook plāno radīt nopietnu konkurenci Google.

Jau vēstīts, ka janvāra vidū Facebook prezentējis grafiskās meklēšanas rīku Graph Search, kas, pēc uzņēmuma pārstāvju domām, pamatīgi atvieglos lietotāju pūliņus rast atbildi uz saviem jautājumiem.

Zināms, ka jaunais meklētājs ļaus frāzes ievadīt brīvā formā, turklāt rezultātus būs iespējams atlasīt pēc konkrētiem kritērijiem, piemēram, «cilvēki, kuriem patīk Star Wars un Harijs Poters» vai «cilvēki bez otrās pusītes Sanfrancisko». Tāpat Graph Search būšot noderīgs darba devējiem, kas savus potenciālos padotos varēs meklēt, ievadot precīzas norādes.