2009.gadā, ar mērķi iegūt konfidenciālu informāciju, tikušas uzlauztas slavenā amerikāņu dzērienu ražotāja Coca-Cola datorsistēmas. Tomēr par to neuzzināja ne kompānijas akcionāri, ne sabiedrība.
Ar šādu paziņojumu klajā nākušas trīs uzņēmumam tuvu stāvošas personas, kas vēlējušās palikt anonīmas, ziņo portāls BNN.lv.
Toreiz hakeri piesavinājušies slepenus dokumentus par Coca-Cola plāniem iegādāties lielāko Ķīnas dzērienu ražotāju "Huiyuan Juice Group". 2,4 miljardus dolāru (1,29 miljardus latu) vērtais darījums izjuka trīs dienas vēlāk, kad to bloķēja Ķīnas Tirdzniecības ministrija. Līdz šim Coca-Cola noliegusi, ka tas noticis nozagtās informācijas dēļ.
Izskanējušas aizdomas, ka, spriežot pēc programmatūrām un metodēm, pie uzbrukuma vainojama ietekmīga ķīniešu hakeru grupa Comment. Tās dalībnieki informāciju esot zaguši arī no Eiropadomes un Vašingtonas juridisko firmu datorsistēmām. Tāpat par tās upuri kļuvis kāds amerikāņu kodolreaktors.
Eksperti norāda, ka hakeru iebrukumi bieži vien tiek slēpti ne tikai no akcionāriem, sabiedrības un regulatoriem, bet pat uzņēmuma vadītājiem.
Jāatzīmē, ka visbiežāk hakeri kāro savā īpašumā iegūt informāciju par ievērojamiem biznesa darījumiem, apvienošanos, pārņemšanu, kā arī ilgtermiņa piegādes līgumiem.
Nereti uzņēmumi digitālos uzbrukumus noklusē, bažījoties, ka tie varētu iedragāt reputāciju, aizbaidīt investorus un negatīvi ietekmēt kompānijas vērtību.
Aprēķināts, ka kopumā uzņēmumi un valsts iestādes visā pasaulē datordrošības sistēmās investējuši 60 miljardus dolāru (32,4 miljardus latu).
Nozares analītiķi lēš, ka kompānijām, kas veic uzņēmējdarbību Ķīnā vai konkurē ar tās firmām, jārēķinās ar hakeru uzbrukumiem.