Uz kruīzu kuģa «Costa Concordia», kas 14.janvārī avarēja Itālijas ziemeļrietumu piekrastē, melnā kaste bija bojāta jau pirms liktenīgā brauciena, tāpat nedarbojās arī ūdensnecaurlaidīgās starpsienas, kurām bija jāaizveras avārijas brīdī,ziņo laikraksts Corriere della Sera.
Atbilstoši noteikumiem, kuģis šādā stāvoklī nemaz nedrīkst pacelt enkuru, norādīts katastrofas izmeklēšanas dokumentos. Daļa kuģa tehniskās aparatūras bijusi bojāta jau četras dienas pirms katastrofas.Aprīkojumu bija plānots remontēt 14.janvārī Savonas ostā.
Melnā kastes ieraksti saglabājušies tikai līdz 13.janvāra plkst. 23:36.
Jāatgādina, ka uz kuģa, kurš uzskrēja uz klints Tirēnu jūrā pie Džiljo salas, borta avārijas brīdī atradās 4229 cilvēki. Avārijā gāja bojā 30 cilvēki, bet divi pasažieri uzskatāmi par bezvēsts pazudušiem. Kuģa kapteinim Sketino uzrādītas apsūdzība drošības noteikumu neievērošanā, kas izraisījis cilvēku nāvi, kā arī par to, ka viņš pameta kuģi, lai gan nebija pabeigta cilvēku evakuācija.
Itālijas patērētāju aizsardzības biedrība Codacons, kas aizstāv daudzu kuģa pasažieru intereses, jau iesniegusi prasību prokuratūrā, lūdzot atkārtoti pārbaudīt uz kuģa uzstādītās Martec sistēmas, kas regulē arī kuģa elektroapgādi. Arī to darbības traucējumi varēja kalpot par iemeslu vairāku cilvēku bojāejai.
21.jūlijā ir paredzēta tiesas sēde, kurā tiks pilnīgi izklāstīti tehniskās analīzes rezultāti. Pret kuģa kapteini Frančesko Sketino un astoņiem citiem cilvēkiem, tai skaitā trim «Costa Crociere» vadošiem darbiniekiem, notiek izmeklēšana saistībā ar katastrofu.