Centīsies likvidēt rindas Hītrovas lidostā

© Scanpix

Šogad Lielbritānijas galvaspilsētā Londonā notiks divi pasākumi, kas piesaistīs ievērojamu tūristu interesi – karalienes Elizabetes II Dimanta jubileja un vasaras olimpiskās spēles.

Taču parlamentārieši noraizējušies par to, ka valsts galvenie gaisa vārti jeb Hītrovas lidosta nav gatava lielam pasažieru pieplūdumam. Pagājušās nedēļas nogalē ielidojušajiem pasažieriem uz pasu un vīzu pārbaudi rindās nācies gaidīt pat vairāk nekā pusotras stundas.

«Hītrovas lidostā notiekošais rada šausmīgu iespaidu,» iekšlietu ministrei Terēzai Mejai adresētā vēstulē norādījis Londonas mērs Boriss Džonsons, kurš uzsvēris, ka Lielbritānija palaiž garām lielisku iespēju reklamēties kā tūristus pievilinošs galamērķis. Britu mediji vēsta, ka pagājušās nedēļas nogalē pat Lielbritānijas pilsoņiem un iebraucējiem no ES valstīm rindās nācies stāvēt vairāk nekā stundu, bet ieceļotājiem no citām pasaules malām uz pasu un vīzu kontroli bijis jāgaida pat divas stundas. «Es avīzēs biju lasījis par garajām rindām, taču neiedomājos, ka situācija ir tik briesmīga,» sarunā ar BBC sacījis Kevins Kvinns, kurš Hītrovas 5. terminālī ieradies ar reisu no Hamburgas un rindā uz pasu kontroli nostāvējis vairāk nekā stundu.

Lielbritānijas imigrācijas lietu ministrs Demians Grīns, uzstājoties parlamenta apakšpalātā, skaidrojis, ka nedēļas nogalē lielās rindas bijušas saistītas ar sliktajiem laika apstākļiem, kuru dēļ daudzi reisi kavējušies, bet pēc tam lidmašīnas ielidojušas gandrīz vienlaikus. Tomēr, kā norāda BBC, šo versiju noraidījuši gan opozīcijas deputāti, gan lidostas apsaimniekotāja BAA, gan British Airways īpašnieki – viņi uzsver, ka runa ir par hronisku problēmu, kas saistīta gan ar imigrācijas ierēdņu lēno darbu, gan pārāk mazo kontrolieru skaitu. D. Grīns skaidrojis, ka 99% gadījumu pasažieru pārbaudes iekļaujas noteiktajos normatīvos – Lielbritānijas un ES pilsoņiem tās ir 25 minūtes. Taču British Airways pārstāvis Villijs Volšs sarunā ar BBC paudis neizpratni par šiem normatīviem. «Ja drošības pārbaudi var iziet piecās minūtēs, kāpēc pases pārbaude prasa piecreiz ilgāku laiku?» viņš jautājis.

Ministrs gan solījis, ka vasarā problēmas tiks atrisinātas, palielinot imigrācijas dienesta ierēdņu skaitu, turklāt plānots izveidot īpašu ātrās reaģēšanas vienību, kas steigsies palīgā saviem kolēģiem apkalpot tos termināļus, kur izveidojušās rindas. Par šo ideju gan ironiski izteikusies kāda lidostas darbiniece, kura atgādinājusi, ka Hītrovā termināļi atrodas tālu cits no cita un, lai nokļūtu no viena lidostas gala līdz otram, nepieciešamas 45 minūtes. Lūsija Moretona arī paudusi neizpratni par to, kāpēc ministrs runā par «negaidītām pasažieru straumēm». «Šīs lidmašīnas taču ceļā pavada vairākas stundas, un mēs skaidri zinām, cik cilvēku tajās atrodas. Tāpat mēs zinām precīzus lidmašīnu nosēšanās laikus,» viņa piebildusi.

Daily Telegraph savukārt vēsta par aso vārdu apmaiņu, kas izcēlusies starp lidostas apsaimniekotāju BAA un iekšlietu ministrijas pārstāvjiem. Pagājušās nedēļas nogalē ielidojušajiem pasažieriem tika dalītas skrejlapiņas, kurās BAA atvainojās par garajām rindām, taču norādīja, ka pie tām vainīgi nevis lidostas darbinieki, bet iekšlietu ministrijas pakļautībā esošie ierēdņi. Pirmdien BAA no iekšlietu ministrijas saņēmusi ļoti asā tonī ieturētu vēstuli, kurā pieprasīts nekavējoties pārtraukt šādu skrejlapu dalīšanu, taču tā vietā, lai pildītu rīkojumu, vēstules saturs nodots mediju rīcībā, par ko iekšlietu ministrijas ierēdņi ļoti sašutuši.

Pasaulē

Šobrīd Rietumi faktiski ļauj Ukrainai karā zaudēt un to izmanto Krievijas diktators Vladimirs Putins, ar kuru neviens ne par ko nevienosies, un līdz ar to saspīlējums tikai aizvien vairāk samilzīs, kamēr uzliesmos visi potenciālie karstie punkti un "galvas pacels vēl briesmīgāki vilki", intervijā aģentūrai LETA brīdināja Ukrainas speciālo uzdevumu brigādes "Azov" starptautiskās komunikācijas nodaļas vadītāja Jūlija Fedosjuka un seržants, filozofijas doktors Valentīns Dzjubenko.

Svarīgākais