Trešdien, 25. aprīlī, Viļņā norisinājās dzelzceļa projekta Rail Baltica darba grupa trešā sanāksme, kurā pirmo reizi piedalījās arī Polijas pārstāvis.
Lai sekmētu projekta turpmāko virzību, lēmumu uzaicināt Poliju līdzdarboties Rail Baltica projekta darba grupā, 22. martā tiekoties Briselē, pieņēma Baltijas valstu Transporta ministri.
Sanāksmē galvenokārt tika pārrunāti jautājumi saistībā ar projekta precīzas telpiskās izpētes koordinēšanu, lai nodrošinātu vienotu un secīgu izpētes veikšanu visās trīs Baltijas valstīs.
Darba grupas dalībnieki pārrunāja ar telpiskās plānošanas procedūrām saistītos formālos procesus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, kas varētu ietekmēt telpiskās izpētes savlaicīgu veikšanu un Rail Baltica projektam nepieciešamo zemju apzināšanu.
Nākamā Rail Baltica darba grupas sanāksme paredzēta jūnijā Tallinā, bet maijā plānota darba sanāksme Polijā, kurā paredzēts apspriest darba uzdevumus juridiskajai izpētei par kopuzņēmuma veidošanu.
Darba grupas galvenie uzdevumi ir koordinēt projekta telpisko izpēti un ar to saistīto priekšprojektēšanu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, ko līdzfinansē Eiropas Savienība saskaņā ar pašreizējo finanšu shēmu (2007-2013), kā arī risināt jautājumu par Baltijas valstu jaunās līnijas būvniecības veikšanai un turpmākai pārvaldīšanai domāta kopuzņēmuma izveidi.
Projekta Rail Baltica visdzīvotspējīgākais realizēšanas variants Latvijā izmaksātu 1.27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3.68 miljardus eiro, aplēsusi Lielbritānijas konsultāciju kompānija „Aecom Ltd.” ziņojumā par Eiropas platuma – 1435 milimetru – sliežu ceļa izbūves iespēju Rail Baltica koridorā.