Eiropas Komisija atjauno aviokompāniju melno sarakstu

3. aprīlī. Eiropas Komisija pieņēma 19. atjaunināto redakciju to gaisa pārvadātāju Eiropas sarakstam, kam drošības apsvērumu dēļ noteikts darbības aizliegums vai darbības ierobežojumi Eiropas Savienībā.

Conviasa, Venecuēlā sertificēts gaisa pārvadātājs, tika pievienots sarakstam, jo pastāvēja ievērojamas bažas par drošību. Pēc konstruktīvām apspriedēm Lībijas iestādes nolēma pieņemt stingrus pasākumus, kas piemērojami visiem Lībijā licencētajiem gaisa pārvadātājiem, tiem aizliedzot veikt lidojumus uz ES vismaz līdz 2012. gada novembrim.

Komisijas priekšsēdētāja vietnieks, atbildīgais transporta politikas jautājumos Sīms Kallass sacīja: “Komisija netaupīs pūles, lai palīdzētu saviem kaimiņiem nostiprināt savas tehniskās un administratīvās spējas pārvarēt visas varbūtējās problēmas drošības jomā, cik vien ātri un efektīvi tas ir iespējams. Tajā pašā laikā nav nekā svarīgāka par drošību. Mēs nevaram atļauties likt uz spēles drošību. Ja mūsu rīcībā ir fakti par to, ka Eiropas Savienībā vai aiz tās robežām ir gaisa pārvadātāji, kuru darbība nav droša, mums ir jārīkojas, lai garantētu, ka tiek izslēgts jebkāds risks.”

Eiropas Komisija šodien pieņēma 19. atjaunināto redakciju to gaisa pārvadātāju sarakstam, kam Eiropas Savienībā noteikts darbības aizliegums vai darbības ierobežojumi; šis saraksts labāk pazīstams kā "aviokompāniju melnais saraksts". Lēmums pamatojas uz Aviācijas drošības komitejas, kurā ietilpst 27 ES dalībvalstu, Horvātijas, Norvēģijas, Islandes, Šveices un Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) pārstāvji, vienprātīgu atzinumu. Jaunais saraksts aizstāj iepriekšējo 2011. gada novembrī sagatavoto sarakstu.

Saskaņā ar atjaunināto aviokompāniju melno sarakstu pilnīgs darbības aizliegums Eiropas Savienībā noteikts 279 gaisa pārvadātājiem no Afganistānas, Angolas, Beninas, Džibutijas, Ekvatoriālās Gvinejas, Filipīnām, Gabonas (izņemot trīs pārvadātājus, kuri drīkst nodrošināt lidojumus, ievērojot konkrētus ierobežojumus un nosacījumus), Indonēzijas (izņemot sešus pārvadātājus), Kazahstānas (izņemot vienu pārvadātāju, kurš drīkst nodrošināt lidojumus, ievērojot konkrētus ierobežojumus un nosacījumus), Kirgizstānas, Kongo Republikas, Kongo Demokrātiskās Republikas, Libērijas, Mauritānijas, Mozambikas, Santomes un Prinsipi, Sjerraleones, Sudānas, Svazilendas un Zambijas.

Lai nodrošinātu, ka drošības riski tiek iespējami mazināti, tika noteikts darbības aizliegums Venecuēlas Bolivāra Republikā sertificētajam Conviasa, jo no negadījumiem un ES lidostās veikto perona pārbaužu rezultātiem izriet lielas bažas par drošību. Arī divu citu Venecuēlas gaisa pārvadātāju — Estellar Latinoamerica un Aerotuy — drošības rādītāji tika padziļināti pārskatīti, bet šajā stadijā pasākumus neatzina par vajadzīgiem. Tomēr šie divi gaisa pārvadātāji joprojām tiek pastiprināti uzraudzīti.

Nopietnas bažas tika izteiktas par Lībijā licencēto gaisa pārvadātāju drošības uzraudzību. Tāpēc notika intensīva apspriešanās ar Lībijas civilās aviācijas iestādēm un ar Lībijas Transporta ministru. Rezultātā Lībijas civilās aviācijas iestādes ir pieņēmušas ierobežojumus, ko piemēro visiem Lībijā licencētajiem gaisa pārvadātājiem un kas aizliedz tiem veikt lidojumus uz ES; šie aizliegumi stājas spēkā nekavējoties un turpināsies vismaz līdz 2012. gada 22. novembrim.

Pamatojoties uz to, Komisija ar pilnīgu Aviācijas drošības komitejas atbalstu secināja, ka Lībijas gaisa pārvadātāju iekļaušana aviokompāniju melnajā sarakstā nebija vajadzīga. Tomēr Lībijas iestāžu pieņemto pasākumu īstenošana joprojām ir cieši jāuzrauga.

Svarīgākais