Dažādas versijas par Šveicē notikušo autobusa katastrofu

© Scanpix

Šobrīd policija pēta divas skolas autobusa autoavārijas pamatversijas – šofera veselības problēmas vai iespējamie autobusa tehniskie bojājumi. Netiek izslēgta arī maksimālā pieļautā braukšanas ātruma pārsniegšanas iespēja.

Skolas autobuss pagaidām nenoskaidrotu iemeslu dēļ aizskāra tuneļa labo sienu. Pēc tam to atmeta pretējā pusē un autobuss ietriecās sienas izliekumā. Trieciens bija tik spēcīgs, ka salona priekšējā daļa pārvērtās par metāllūžņiem. Abi šoferi gājuši bojā, vēsta ITAR-TASS.

Glābšanas operācija ilga vairāk nekā astoņas stundas. Kopumā tajā piedalījās 200 policisti, glābēji un mediķi. Lai nogādātu cietušos uz slimnīcām, tika izmantotas 12 ātrās palīdzības mašīnas un astoņi helikopteri.

Beļģijā tika pasludinātas nacionālās sēras. Visi oficiālie pasākumi valstī 14. un 15. martā sāksies ar klusuma brīdi. Bojā gājušo ķermeņu transportēšanai no Šveices uz Beļģiju tiks izmantotas divas kara lidmašīnas.

Kopumā autobusā brauca 52 cilvēki – skolēni un pieaugušie, kuri devās mājup no slēpošanas brīvdienām Šveices kūrortā atpakaļ uz Beļģiju. 28 pasažieri, no kuriem 22 ir 11-12 gadus veci bērni, gāja bojā. Vēl 24 cilvēki tika ievainoti. Avārija notika Sjēras pilsētā, apmēram 40 kilometru attālumā no skolēnu atpūtas vietas. Autobuss atradās ceļā ne ilgāk par 20 minūtēm.

Pasaulē

Kijivā dzelzceļa atzars no galvaspilsētas uz lidostu uzbūvēts pusgada laikā par 17 miljoniem eiro, darbi tika pabeigti jau 2018. gadā bez steigas un skandāliem. Ukraiņiem nekādi mistiskie spēki neradīja sadārdzinājumu un pārrāvumu projekta uzraudzībā – Latvija šo ukraiņu pieredzi pagaidām ignorē.

Svarīgākais