Pagājušonedēļ avarējušā kruīzu kuģa Costa Concordia kapteinis Frančesko Sketino notikušās pratināšanas laikā vairākkārt pieķerts melos – viņam nācies atzīt gan kļūdu kuģa kursa izvēlē, gan nepareizu rīcību uzreiz pēc tam, kad kuģis uzskrēja rifiem, gan faktu, ka Costa Concordia viņš pametis vēl pirms evakuācijas beigām.
Itālijas medijos 52 gadus vecais jūrnieks izpelnījies iesauku Kapteinis Gļēvulis. Otrdien vēlu vakarā viņš atbrīvots no ieslodzījuma un devies uz dzimto Meta di Sorento pilsētu, kur paliks mājas arestā.
Trīs stundu ilgās pratināšanas laikā kapteinis, kurš iepriekš apgalvoja, ka vadījies pēc kartēm, kurās nav bijuši iezīmēti rifi, uz kuriem uzskrēja kuģis, atzinies, ka nokavējis ar kursa maiņu, tuvojoties Džiljo salai. «Nezinu, kāpēc tā notika. Es laikam aizdomājos,» viņa sacīto citē La Repubblica. Taču pēc tam, kad izmeklētāji piespieduši viņu pie sienas, F. Sketino nācies atzīt, ka tobrīd viņš patiešām pa telefonu runājis ar kādu draugu, kas atradās uz salas, un vēlējies piepeldēt salai tuvāk, lai viņu pasveicinātu.
Nākamie kapteiņa meli attiecas uz pasažieru evakuāciju un viņa iepriekš izskanējušajiem apgalvojumiem, ka viņš «pēdējais pametis kuģi». Pratināšanas laikā F. Sketino izvirzījis jau citu versiju – izrādās, viņš esot aktīvi piedalījies evakuācijas darbos, palīdzējis pasažieriem sēsties glābšanas laivās (neviens no izglābtajiem gan neko tādu neatceras), bet tad nelaimīgi paslīdējis un iekritis tieši vienā no laivām, kas nekavējoties uzņēmusi kursu uz krastu. Uz izmeklētāja ironisko jautājumu, kā tas gadījies, ka kapteinis nejauši iekritis tieši tajā laivā, kurā atradās viņa palīgi Dimitris Hristidis un Silvija Koronika, F. Sketino nav bijis, ko atbildēt. Turklāt viņa pozīcijas pilnīgi sagrauj ieraksts, kurā dzirdama Livorno ostas priekšnieka Gregorio Marijas de Falko telefonsaruna ar F. Sketino, kurš tobrīd atrodas glābšanas laivā. Ostas priekšnieks viņu vairākkārt aicina atgriezties uz kuģa, pat pavēl uzņemties evakuācijas vadību, bet kapteinis aizbildinās te ar tumsu, te ar kādu glābšanas laivu, kas nobloķējusi ceļu uz vraku, un tā arī izvairās no rīkojuma pildīšanas. Par kuģa pamešanu pirms evakuācijas beigām F. Sketino draud līdz 12 gadu ilgs cietumsods, tāpat viņu gatavojas apsūdzēt nolaidībā, netīšā slepkavībā un kuģa nogremdēšanā.
Vakarrīt dēļ tā, ka Costa Concordia vraks viļņu dēļ sakustējās (pastāv bažas, ka kuģis var noslīdēt no rifiem un nogrimt 130 metru dziļumā), visi glābšanas darbi uz tā tika pārtraukti, aģentūru Reuters informēja glābšanas dienesta vadītājs Luka Kari. Viņš apstiprināja, ka pagaidām atrastas 11 cilvēku mirstīgās atliekas, bet vēl 22 cilvēki tiek uzskatīti par bezvēsts pazudušiem – cerību, ka viņus atradīs dzīvus, protams, nav, taču glābēji vēlas uziet mirstīgās atliekas. Džiljo jau ieradušies Nīderlandes kompānijas SMIT speciālisti, kuru uzdevums būs iztukšot kuģa 17 degvielas tvertnes – tajās atrodas aptuveni 2400 tonnu degvielas. Ja vraks saglabās savu stāvokli uz rifiem, ekoloģiskais piesārņojums Tirēnu jūrai nedraud, taču speciālisti baidās, ka tas tomēr var noslīdēt no rifiem.