Kruīza kuģa kapteinis atzinies melos

Avarējušā kruīza kuģa kapteinis Skettino nopratināšanā atzinies, ka iepriekš melojis stāstot par kuģa atrašanos uz enkura neilgi pēc uzskriešanas uz rifa.

Kā raksta Itālijas laikraksts «Corriere della Sera» atteikties no iepriekš teiktā kapteini mudinājis video ieraksts, kuru veikuši itāļu muitnieki desmit minūtes pēc notikušās avārijas.

«Šis kuģa kurss tika noteikts jau iepriekš, bet pieļāvu kļūdu, tuvojoties piekrastei. Kuģi vadīju pēc redzes, labi zināju dziļumu un šo manevru esmu pirms tam veicis trīs vai četras reizes. Bet šoreiz pavēli par pagriezienu devu par vēlu un mēs nokļuvām pārlieku seklā ūdenī. Nezinu, kāpēc tā notika. Biju savu instinktu upuris,» par notikušo teicis kapteinis.

Laikraksts La Repubblica norāda, ka Skettino sākumā apgalvoja, ka kuģis uzskrējis klintīm, kuras nav norādītas kartē, savukārt 17. janvārī 3 stundu ilgajā nopratināšanā atzinies, ka gribējis pasveicināt savu draugu Mario Terenzio Palombo.

Izmeklēšanā arī noskaidrots, ka laikā no 21.42, kad kuģis uzskrēja uz sēkļa un līdz plkst.22.58, kad sākās pasažieru evakuācija, kapteinis trīs reiz zvanījis kuģa īpašnieka kompānijas "Costa Crociere" pārstāvim Roberto Ferrarini.

Bez tam Skettino turpina noliegt apvainojumus, ka viņš viens no pirmajiem pametis kuģi.

Taču paskaidrot, kāpēc laivā kopā ar kapteini bija arī kapteiņa pirmais palīgs Dmitrijs Kristidis, un trešā palīdze Silvija Koronika, nevar.

«Pasažieri plūda pie borta, ieņemot glābšanas laivas uzbrukumā. Man pat nebija glābšanas vestes, jo es to iedevu vienam no pasažieriem. Es centos panākt, lai pasažieri glābšanas laivās kāpj mierīgi un kārtīgi. Pēkšņi, tā kā kuģis atradās 60 - 70 grādu leņķī, es paklupu un attapos vienā no glābšanas laivām. Tā es nonācu laivā,» kuģa pamešanu pirms pasažieriem skaidroja kapteinis. «Nonācis tur, es nespēju nolaist laivu ūdenī, jo ūdens lejā bija pārpilns ar citām laivām.»

Glābšanas laivā viņš esot iestrēdzis stundu, pirms tā tika nolaista ūdenī.

Izmeklēšanas vadītāji tikmēr nolēmuši veikt pārbaudi, vai kapteinis avārijas brīdī nav bijis alkohola vai narkotiku reibumā.

Izskanējusi informācija, ka pēc nokļūšanas krastā kapteinis turpināja rīkoties neadekvāti un nevis atgriezies kuģī, bet ar taksi devās uz viesnīcu pēc sausām zeķēm.

Salas taksists Otavio Bricī apgalvo, ka kapteini savā transportā uzņēmis ap pusdivpadsmitiem vakarā un aizvedis uz tikai 360 metrus attālo viesnīcu «Bahamas».

«Tas bija ļoti īss brauciens, tas ilga ne vairāk kā 30 sekundes. Viņš neko daudz nerunāja, tikai pajautāja, kur viņš varētu nopirkt sausas zeķes. Viņš izskatījās ļoti nosalis un nobijies - kā sists suns,» saka taksists.

Pie Itālijas krastiem avarējušā kruīza kuģa «Costa Concordia» kapteinis Frančesko Sketino atbrīvots no apcietinājuma, bet viņam piemērots mājas arests.

Kuģa kapteinim draud virkne apsūdzību, tostarp par bīstamu kuģa vadīšanu, kuģa pamešanu pirms pasažieru izglābšanas, nogalināšanu neuzmanības dēļ.Viņam draud līdz 15 gadu cietumsods.

Apturēta cilvēku meklēšana avarējušajā kuģī

Cilvēku meklēšana avarējušā kuģa “Costa Concordia” vrakā ir apturēta, jo kuģis sācis slīdēt dziļāk jūrā, atsaucoties uz Itālijas krasta apsardzi ziņo raidsabiedrība BBC.

Mērierīces uzrāda, ka kuģa vraks pārvietojas. “Pašlaik mēs vērtējam, vai tas ir atdūries pret jaunu atbalsta punktu, lai mēs varētu pabeigt darbus. Pašlaik mēs nevaram tam pat pietuvoties,” stāsta ugunsdzēsības departamenta pārstāvis Luka Karis.

Tikmēr holandiešu kompānijas “Smit” speciālisti gatavojas 2300 litru degvielas izsūknēšanai no kuģa degvielas tvertnēm. Pēc firmas pārstāvju teiktā sūknēšana varētu ilgt vairākas nedēļas.