Itālijā turpinās glābšanas darbi pēc kruīzu kuģa "Costa Concordia" avārijas.Uzņēmums, kuram pieder kuģis, šodien paziņoja, ka kapteinis patvaļīgi pieņēmis lēmumu novirzīties no ierastā kursa. Viņš tiek turēts aizdomās par slepkavību bez iepriekšēja nodoma.
Turpinoties izmeklēšanai par katastrofas iemesliem, kompānija, kurai pieder kruīza kuģis, izplatījusi paziņojumu, kurā teikts, ka kapteinis Frančesko Sketino "pieļāva kļūdas, kam bija nopietnas sekas". Uzņēmuma vadītājs Pjērs Luidži Foski kapteiņa pieļauto kļūdu nosauca par neizskaidrojamu: "Uzņēmums kapteinim sniegs palīdzību, taču mums ir jāatzīst fakti un mēs nevaram noliegt cilvēka kļūdas faktoru."
Foski norādīja, ka kompānijai piederošo kuģu maršruti ir elektroniski ieprogrammēti un, kad tie novirzās no kursa, iedarbojas trauksmes signāls. Konkrētajā gadījumā maršruts bija ieprogrammēts pareizi, taču kuģis novirzījās no kursa tikai kuģa kapteiņa rīcības dēļ, par kuru uzņēmums nebija informēts.
Kruīzu kuģa "Costa Concordia" avārijas Itālijas piekrastē glābējiem uz laiku nācās pārtraukt darbu, jo pasliktinājās laika apstākļi un sākās vētra. Nemierīgo ūdeņu dēļ kuģa korpuss nedaudz sasvēries, pamazām sākot slīdēt jūrā. Pēc uzskriešanas uz klints kuģa sānos izrauts aptuveni 50 metru garš robs.
Daudzi baidās, ka tas var novest pie nopietnas dabas katastrofas. Kuģa rezervuāros atrodoties vairāk nekā 2000 tonnu dīzeļdegvielas. Tā var nogrimt jūras gultnē, apdraudot apkārtējo vidi. Kruīza kuģa īpašnieks, kuģniecības kompānija "Costa Crociere" jau nolīgusi kādu Nīderlandes uzņēmumu, kas specializējies avarējušu kuģu degvielas tvertņu iztukšošanā. Tas darbu uzsāks tuvākajās dienās.
Itālijas varas iestādes otrdienas pēcpusdienā paziņojušas, ka izsludinās ārkārtas situāciju saistībā ar kruīzu kuģa "Costa Concordia" avāriju, vēsta raidorganizācija BBC.
Itālijas vides ministrs Korrado Klini paziņojis, ka no avarējušā kuģa sācis plūst šķidrums, taču pagaidām nav skaidrs, vai tā ir degviela.
Zaudējumi no kruīza kuģa Costa Concordia, kas avarēja piektdienas, 13. janvāra, vakarā Itālijas piekrastē, varētu sasniegt 95 miljonus dolāru (51,3 miljonus latu), teikts uzņēmuma mātes kompānijas Carnival paziņojumā.
Pēc avārijas Carnival akciju vērtība nokritās par 18% jeb par 0,11- 0,12 dolāriem (aptuveni 0,05 LVL) par akciju, ziņo BBC.
Kompānija arī piebildusi, ka sagaidāmas vēl papildus izmaksas, ko vēl pašlaik nav iespējams paredzēt.
«Mēs paredzam, ka kuģi nevarēs lietot vēl vismaz visu atlikušo finanšu gadu, kas beidzas 30. novembrī, vai pat vēl ilgāk,» Carnival norāda Londonas biržai.
Jau ziņots, ka Itālijas kuģniecības kompānijas kuģis Costa Concordia, kas uzskrēja uz klints Tirēnu jūrā, prasījis vismaz sešu cilvēku dzīvības,vēl aptuveni 15 cilvēki ir bez vēsts pazuduši.Starp 3 200 kuģa pasažieriem atradās arī Itālijas, Vācijas, Francijas un Lielbritānijas pilsoņi.
Vairāk nekā 300 metru garais un 140 tūkstošu tonnu smagais kuģis "Costa Conordia" pirmo braucienu veica 2006. gada vasarā. Vārds "concordia" latīņu valodā nozīmē "harmonija". Tas tika iekļauts kuģa nosaukumā, lai simbolizētu saskaņu, vienotību un mieru starp Eiropas tautām.
Piektdien vakarā tas uzskrēja uz klints pie Džiljo salas Toskānas reģionā, jo piebrauca pārāk tuvu krastam. Pieaudzis bojā gājušo skaits, taču vairāk nekā desmit cilvēku joprojām ir bez vēsts pazuduši.