Pie Itālijas avarējušā kuģa kapteinis braucis pie krasta, jo vēlējies pasveicināt draugu

© Scanpix

Pie Itālijas Džiljo salas uz klintīm uzskrējušā un nogrimušā kruīzu kuģa Costa Concordia kapteinis Frančesko Skettino noliedzis apsūdzības kuģošanas noteikumu pārkāpšanā, un, pretēji aculiecinieku stāstītajam, turpina apgalvot, ka kuģi pametis pēdējais, kad evakuācija jau bija beigusies.

Apstiprināts, ka katastrofā gājuši bojā seši cilvēki, kuru mirstīgās atliekas jau ir atrastas, vēl 14 cilvēki tiek uzskatīti par pazudušiem bez vēsts.

Reuters atgādina, ka 52 gadus vecais kapteinis F. Skettino un viņa pirmais palīgs Kiro Ambrozio ir aizturēti, prokuratūra plāno viņiem izvirzīt apsūdzības kuģošanas noteikumu neievērošanā un slepkavībā aiz neuzmanības. Interesanti, ka šo versiju atbalsta arī kuģa īpašnieks - kompānija Costa Crociere. Tās izplatītajā paziņojumā norādīts, ka kapteinis pieņēmis nepareizus lēmumus, kas noveduši pie traģiskām sekām. "Maršruts, pa kuru brauca kuģis, atradās pārāk tuvu krastam. Izskatās, ka lēmumi, kas tika pieņemti kritiskajā situācijā, neatbilst standartiem, kas pieņemti mūsu kompānijā," kuģa īpašnieku paziņojumu citē BBC. Jāpiebilst, ka F. Skettino, kurš Costa Crociere strādājis kopš 2002. gada, iepriekš atbildēja tieši par kuģu drošību, tādēļ notikušais šķiet vēl neizprotamāks.

Pats kapteinis Itālijas televīzijas kompānijai Mediasat sniegtā intervijā apgalvojis, ka ievērojis noteikto maršrutu, un viņa rīcībā esošās kartes liecinājušas, ka nekādām klintīm šajā rajonā neesot jābūt. "Mēs bijām aptuveni 300 metrus no klintīm, mums nekam nevajadzēja uzskriet. Es biju pārliecināts, ka mums zem ķīļa ir dziļš ūdens," apgalvojis F. Skettino, kurš kapteiņa pienākumus pilda kopš 2006. gada. Tomēr vietējie iedzīvotāji, uz kuru stāstīto atsaucas AP, uzsvēruši, ka parasti kruīzu kuģi tik tuvu krastam nepienāk. "Tas bija par tuvu, krietni par tuvu," sacījis 54 gadus vecais jūrnieks Italo Arjenti, kurš savulaik strādājis uz prāmja, kas nodrošina satiksmi starp Džiljo salu un Itālijas cietzemi. Itālijas medijos parādījusies versija, ka kuģis tik tuvu piekrastei pienācis tādēļ, ka F. Skettino vēlējies oriģinālā veidā pasveicināt kādu savu draugu - tirdzniecības flotes jūrnieku, kurš tobrīd atpūties uz Džiljo salas. Cita versija liecina, ka viņš vēlējies sagādāt prieku galvenajam stjuartam, kurš dzimis uz šīs salas.

Kapteinim tiek pārmesta arī pāragra kuģa pamešana - saskaņā ar Itālijas likumiem par to draud līdz 12 gadiem ilgs cietumsods. Itālijas krasta apsardzes jūrnieki stāsta, ka redzējuši F. Skettino krastā brīdī, kad pasažieru evakuācija vēl turpinājusies pilnā sparā. "Mēs sacījām, ka viņam jāatgriežas uz kuģa, taču viņš kategoriski atteicās," sacījis kāds krasta apsardzes jūrnieks. F. Skettini noliedz arī šos pārmetumus: "Mēs bijām pēdējie, kas pameta kuģi". Jāpiebilst, ka cietušo stāsti ir pretrunīgi - vieni apgalvo, ka glābšana notikusi diezgan organizēti, citi sūdzas, ka apkalpe nav palīdzējusi pasažieriem, domājot par savām dzīvībām.

Svarīgākais