Baltkrievijā prezentē Latvijas transporta sistēmas priekšrocības

Trešdien, 5.oktobrī, Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss Minskā notiekošajā V Baltkrievijas Transporta kongresā uzstājās ar tēmu "Latvijas un Baltkrievijas sadarbība transporta jomā", kā arī prezentēja Latvijas transporta koridora priekšrocības un veiktos uzlabojumus.

Darba vizītes ietvaros A.Matīsam paredzēta tikšanās arī ar Baltkrievijas transporta ministra vietnieku Aleksandru Šiško, lai pārrunātu jautājumu par transporta savienojumiem starp Latviju un Baltkrieviju, ņemot vērā abu valstu intereses saistībā ar ANO Eirāzijas transporta koridoru attīstību, Transeiropas transportu pārskatīšanas procesu un iespējamiem kopējiem projektiem Ziemeļu Dimensijas Transporta un loģistikas partnerības ietvaros.

Jautājumi par sadarbību transporta jomā tiek risināti gan Latvijas - Baltkrievijas starpvaldību komisijas ietvaros (SVK līdzpriekšsēdētāji ir abu valstu transporta ministri), gan transporta ministru un ministriju, gan arī uzņēmumu līmenī.

Baltkrievija ir otrā lielākā Latvijas sadarbības partnere transporta jomā un tai ir nozīmīga loma kravu tranzītā no/uz Krieviju, Ukrainu, Kazahstānu u.c. valstīm. Caur Latvijas teritoriju sauszemes tranzītā pārvadāto kravu apjoms Baltkrievijas virzienā ir gandrīz divas reizes lielāks nekā Krievijas virzienā.

Lai palielinātu Latvijas transporta sistēmas caurlaidību Baltkrievijas virzienā, nodrošinot netraucētu kravu plūsmu, 2010. gadā tika pabeigti apjomīgi dzelzceļa modernizācijas darbi posmā Indra - Bigosova, 2013.gadā plānots pabeigt otrā sliežu ceļa izbūves projektu dzelzceļa posmā Skrīveri - Krustpils, tādējādi ļaujot palielināt caurlaides spēju minētajā posmā pat par 75%. Nākotnē plānota arī visu galveno dzelzceļa līniju elektrifikācija virzienā no Latvijas ostām uz robežšķērsošanas punktiem.

Tāpat A.Matīss norādīja uz autopārvadājumu palielināšanās tendenci - 2010. gadā pārvadāto kravu apjoms pieaudzis 2.8 reizes, salīdzinot ar 2008. gadu, un sasniedzis 2.79 miljonus tonnu. Tāpat viņš uzsvēra, ka regulāri tiek veiktas investīcijas tādos tranzīta infrastruktūras objektos kā TEN-T autoceļu un dzelzceļa tīkli, ostu un lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstībā.

Latvija piedāvā arī lieliskas iespējas organizēt kravu plūsmu uz Eiropas Savienības tirgu, piedāvājot pilnu pakalpojumu klāstu - atmuitot preces, uzglabāt, apstrādāt un marķēt tās, atbilstoši ES standartiem, kā arī nodrošināt operatīvas piegādes.

Tikai 24 stundu laikā varam nodrošināt kravu piegādes līdz veikaliem sākot no Baltijas valstīm līdz pat Stokholmai, Varšavai un Helsinkiem. Savukārt 48 stundu laikā varam sasniegt visu Baltijas un Skandināvijas valstu tirgu - tas nozīmē vairāk kā 26 miljonus patērētāju.

Abu valstu Transporta ministriju pārstāvju tikšanās laikā paredzēts apspriest arī aktualitātes aviācijas jomā.

4.oktobrī un 5.oktobrī Minskā norisinās V Baltkrievijas Transporta forums, kura ietvaros tiek rīkots Baltkrievijas transporta kongress un starptautiskā izstāde "Transports un loģistika 2011".

A.Matīss izstādes ietvaros apmeklēja arī Latviju pārstāvošo uzņēmumu - LDz Cargo, Ventspils brīvostas, Rīgas brīvostas, Liepājas SEZ, TVA grupas, Ultima, Karlshamn Express stendus.

Dalība izstādē ir svarīga, jo tajā tiekas nozīmīgi kravu pārvadājumos iesaistītie spēlētāji - kravu īpašnieki, pārvadātāji, infrastruktūras pārvaldītāji u.c., lai apzinātu jaunas sadarbības iespējas.

Svarīgākais