Versiju par lidmašīnas "JAK" stāvbremzi grib pārbaudīt uz skrejceļa

Krievijas transporta ministra vietnieks Valērijs Okulovs noliedzis informāciju, ka lidmašīna sāka braukt pa skrejceļu ar neatslēgtu stāvbremzi, ziņo RIA Novosti.

''Varu teikt, ka uz skrejceļa nebija nekādu bremzēšanas pēdu, starts bija apmēram 2850 metru", tādu viedoklis Okulovs paudis uz šodiena izskanējušo pilotēšanas eksperta apgalvojumu.

Krievijas pazīstamais pilotēšanas eksperts Mahomeds Tolbojevs, komentējot jaunāko versiju par "Jak 42" avārijas cēloņiem, pauda viedokli: ja lidmašīnas stāvbremze patiešām bija ieslēgta, uz skrejceļa jābūt redzamām zināmām pēdām..

Eksperts medijiem skaidro, ka konkrētā lidmašīna sver 40 tonnas, un ja brīdī, kad trīs tās dzinēji ieslēgti uz maksimālo jaudu, nav izslēgta stāvbremze, uz lidostas skrejceļa būtu jāpaliek acīm redzamām pēdām.

Stāvbremze, kas ir analoga rokas bremzei automašīnā, tiek izmantota tikai lidmašīnas stāvēšanas brīdī. Dzinēju jauda bija pietiekama, lai lidmašīna izkustētos no vietas arī ar ieslēgtu stāvbremzi un nobrauktu vajadzīgo posmu pa skrejceļu, tomēr neatslēgtās stāvbremzes dēļ bija problemātiski sasniegt pacelšanās ātrumu.

Tolbojevs uzskata, ka versija par stāvbremzi ir visai ticama.

Tikmēr citi aviācijas eksperti pauduši pārliecību, ka ar ieslēgtu stāvbremzi lidmašīnai nebūtu izdevies atrauties no zemes.

Jau ziņots, ka Krievijas laikraksts "Moskovskij komsomoļec", atsaucoties uz avotiem Krievijas aviācijas nozarē, šodien ziņo, ka lidmašīnai "Jak 42" avārijas brīdī bija ieslēgta stāvbremze. Laikraksts ziņoja, ka oficiālais atzinums par avāriju varētu tikt publiskots jau trešdien.

Jāatgādina, ka pagājušajā nedēļā Krievijas sociālajos tīklos bija parādījusies versija par Jaroslavļā avarējušās Jak- 42 katastrofas patiesajiem iemesliem.

Telekanāla NTM žurnālistiem bija izdevies uzzināt, ka lidmašīnai Jak- 42 ar borta numuru 42434 Jaroslavļas lidostā vajadzējis pacelties gaisā no pusskrejceļa, ko lidmašīna nav spējusi veikt.Tā nav varējusi uzņemt vajadzīgo ātrumu un līdz ar to arī augstumu. Otra skrejceļa puse bijusi slēgta,jo lidostas darbinieki to gatavojuši Krievijas prezidenta Dmitrija Medvedeva lidmašīnas ielidošanai. Lidostas darbinieki paļāvušies uz avarējušās lidmašīnas Jak- 42 pilotu pieredzi un meistarību. Kā apgalvojot pieredzējuši piloti, šāds manevrs esot ļoti sarežģīts.

Pēc lidostas pārstāvju neoficiāli žurnālistiem teiktā, lidmašīna paceļoties nobraukusi no skrejceļa, pacēlusies metru pusotru virs zemes, ar šasijām aizķērusi radiobākas antenu, kas bijusi ārpus skrejceļa,sasvērusies un nogāzusies.

Pārejos skrejceļus Tunošnas lidostā bija aizņēmušas ārzemju valdību lidmašīnas,ar kurām Jaroslavļā uz Pasaules politikas forumu ieradušies politiķi.

Svarīgākais