Grauzēji iznīcināja pakomātā ievietotas paciņas saturu - gan sūtītājs, gan saņēmējs bija šokēti: "Kā pakomātā var būt peles?!" Raksta “postimees.ee”.
Pakomātus daudzi cilvēki izmanto kā ērtu pakalpojumu, kas palīdz sūtījumiem ātri un droši pārvietoties no vienas vietas uz otru. Tomēr, īpaši svētku laikā, kad palielinās sūtījumu apjoms un bieži tiek sūtīti saldumi, izrādās, ka ne tikai slikti laikapstākļi, bet arī grauzēji var apdraudēt sūtījuma drošību.
Igaunijas gultas veļas tirdzniecības uzņēmums “Votex-House” nesen nonāca šādā nepatīkamā situācijā. Uzņēmuma sociālo mediju lapā tika publicēts neparasts stāsts: "Vakar vakarā mēs saņēmām šokējošas fotogrāfijas no klienta par saņemto sūtījumu.
Kāds - lasīt: pele - jau bija apskatījis sūtījumu pirms klienta un nolēmis, ka tam konfektes gribas vairāk, nekā saņēmējam. Turklāt, meklējot konfektes, tā sabojāja ne tikai iepakojumu, bet arī gultas veļu; acīmredzot tā bija ļoti izsalkusi," teikts ierakstā.
Uzņēmumam sava labā reputācija ir ārkārtīgi svarīga, un, lai gan situācija bija nedaudz humoristiska, viņi teica, ka tā nebūt nav smieklīga.
Uzņēmuma pārstāvis saka, ka nekad iepriekš par ko tādu nebija dzirdējis. Paciņā bija pievienots arī neliels, salds pārsteigums, kas pievilināja peli. "Mēs, protams, nosūtīsim klientam jaunus produktus par saviem līdzekļiem, bet ir prātam neaptverami, kā peles varēja iekļūt pakomātā?!"
Pakomātu pakalpojumu sniedzēji apgalvo, ka šī nav izplatīta problēma, taču teorētiski tā ir iespējama. “Omniva” Igaunijas komunikācijas vadītāja Madikena Oja norāda: "Peles vai citas mazas radības nevar iekļūt jaunajos “Omniva” pakomātos!"
"Ar vecākas paaudzes automātiem tas teorētiski joprojām ir iespējams, lai gan ļoti sarežģīti. Praksē mēs neesam dzirdējuši ne par vienu šādu gadījumu. Ja pele būtu iekļuvusi automātā, tā, visticamāk, tur būtu palikusi, un mēs par to būtu zinājuši," skaidro Oja.
Šobrīd Igaunijā ir palikuši tikai aptuveni piecpadsmit vecākas paaudzes automāti.
"Teorētiski, ja klienta sūtījums “Omniva” apkalpošanas laikā būtu bojāts, piemēram, grauzēju dēļ, mēs atlīdzinātu saturu saskaņā ar standarta pakalpojumu sniegšanas noteikumiem. Mēs arī rūpīgi izmeklētu, kur un kā grauzēji piekļuva sūtījumam, un darītu visu iespējamo, lai novērstu šādu problēmu nākotnē," viņa saka.
Arī “DPD” Igaunijas komercdirektors Janeks Kivimurds saka, ka šādi incidenti ir diezgan reti. "Ir bijuši gadījumi, kad grauzēji ir piekļuvuši pakām caur īpašiem drošības nolūkos paredzētiem ventilācijas caurumiem, taču tas notiek reti. Mēs apzināmies šo potenciālo problēmu un aktīvi strādājam, lai to gan novērstu, gan nekavējoties atrisinātu. Visi jaunie pakomāti ir aprīkoti ar peļu tīkliem, un mēs strādājam, lai nodrošinātu, ka viss mūsu pakomātu tīkls ir aizsargāts no šādiem gadījumiem."
Uzņēmuma pārstāvis redakcijai pastāstīja, ka incidents viņus pārsteidzis. "Pat mums pašiem tas bija īsts atklājums, ka pakomātos var iekļūt peles."
Incidents notika “DPD” pakomātā, kas atrodas “Rimi” veikalā, Peetri, Igaunijā.
Pakalpojuma sniedzējs saka, ja sūtījums ir bojāts, ir nepieciešams sazināties ar nosūtītāju vai “DPD” klientu apkalpošanas dienestu, kas sīkāk paskaidros, kā tiks atlīdzināti bojājumi.
Sociālo tīklu ierakstā izrādījās, ka grauzēju invāzija pakomātos nav nekas neparasts, un lietotāji dalījās padomos, kā atbaidīt peles.
"Pret tām palīdz paku aromatizēšana. Man pakomātā bija divas pakas ar lietotu apģērbu - viena porcija tika mazgāta ar mazgāšanas līdzekli bez smaržas, un peles to iztukšoja. Otra tika mazgāta ar ļoti spēcīgi smaržojošu mazgāšanas līdzekli, un paka palika neskarta," rakstīja kāds komentētājs.
"Manai meitai bija tāda pati problēma ar paku “DPD” pakomātā Viljandē. Paka ieradās vakarā. Nākamajā rītā divi palagi bija sabojāti, un tuvumā bija atstātas daudzas "vizītkartes"," pieredzē dalījās kāds komentētājs.
"Meita kopā ar paku uz mašīnu atnesa arī peli, lai gan pakā nebija nekā ēdama," par savu biedējošo pieredzi rakstīja cits klients.
"Pagājušajā gadā pele izgrauza caurumu pārtikas maisiņā, kad atstāju paku automātā uz pāris dienām," pastāstīja cits.