Igaunijas iedzīvotāja nonāk nepatīkamā situācijā lidostā "Rīga"

© unsplash.com

Igauniete, kura, gatavojoties lidot ar lidsabiedrību “Ryanair”, saskārās ar nepatīkamu situāciju Rīgas lidostā. Notikušā iemeslus skaidro “postimees.ee”.

Sieviete pastāstīja, kā viņa kopā ar draudzeni gaidīja Rīgas lidostā, lai iekāptu “Ryanair” reisā, kas devās uz Mančestru Apvienotajā Karalistē.

"Viss bija ieplānots un noritēja kā plānots. Mēs pat lepojāmies ar sevi, ka ieradāmies lidostā tik agri - trīs stundas pirms izlidošanas!" atzīmēja ceļotāja.

Pēc viņas teiktā, abas saņēma iekāpšanas kartes, ieradās pie vārtiem pirms iekāpšanas sākuma un, kad iekāpšana sākās, nolēma pagaidīt, līdz paliks mazāk cilvēku.

"Daži bija acīmredzami nervozi, pārbaudīja pulksteņus vai mēģināja kaut ko saskatīt ekrānā. Jūs droši vien esat redzējuši tos pasažierus, kuri labprātāk stāv pie vārtiem, pat ja iekāpšana vēl nav sākusies. Savukārt es parasti mierīgi gaidu, līdz rinda sāk kustēties, un tikai tad eju pie vārtiem," skaidroja sieviete.

“Es nodomāju: kāpēc tur stāvēt, ja visi tāpat iekāps lidmašīnā? Tas ir kā pēc nolaišanās - cilvēki pieceļas kājās, tiklīdz šasija pieskaras zemei, lai gan neviens tāpat vēl nevar izkāpt.”

Tomēr, kad rinda kļuva mazāka un viņa tuvojās iekāpšanas vietai, sievietei par lielu pārsteigumu aviokompānijas darbinieks paziņoja, ka iekāpšana ir beigusies.

Sieviete atzīmē, ka nebija paziņojumu par iekāpšanas beigām, nebija "Pēdējā izsaukuma" zīmju uz ekrāniem, un viņu vārdi netika paziņoti pa skaļruni, lai gan abas ar draudzeni bija reģistrējušās lidojumam.

Kāds aviokompānijas darbinieks apgalvoja, ka “Ryanair” neizmanto skaļruņus paziņojumiem.

"Bet kāpēc paziņojumi bija dzirdami pie nākamajiem vārtiem, kur arī iekāpa “Ryanair” reiss?" igauniete neizpratnē jautāja.

Rezultātā viņai un viņas draudzenei bija jāpērk biļetes uz citu reisu.

Sieviete arī īpaši uzsvēra “Ryanair” darbinieku augstprātīgo izturēšanos, kas, viņasprāt, robežojās ar rupjību, un nevēlēšanos izrādīt sapratni vai palīdzēt aviokompānijas klientiem, kas nonākuši sarežģītā situācijā.

“Īpaši satraucoši bija tas, ka paši darbinieki teica, ka redzējuši mūs sēžam. Viņi lieliski zināja, ka mūsu iekāpšanas kartes vēl nav noskenētas un ka mēs neesam reģistrējušās iekāpšanai. Bet viņi neko nedarīja. Viņi nesauca mūsu vārdus, kā parasti dara ar kavētājiem, un neizrādīja ne mazāko zīmi par to, ka mums būtu steidzīgi jānāk. Viņi vienkārši gaidīja, kad mēs piecelsimies un spersim dažus soļus, un tad teica: "Ir jau par vēlu." Tā vietā, lai izrādītu sapratni un palīdzētu, viņi izturējās pret mums augstprātīgi.”

Sieviete nenorādīja negadījuma datumu, kā arī nesniedza sava reisa numuru vai kādu citu informāciju.

Aviokompānija “Ryanair” uzsvēra, ka pārvadātājs dienā veic vairāk nekā 3600 lidojumus, un atteicās sniegt komentārus, nezinot konkrētu informāciju par incidentu, piemēram, reisa numuru, datumu un pasažieru rezervācijas informāciju.

Savukārt lidosta “Rīga” sniedza detalizētu komentāru par notikušo.

Ilze Salna, lidostas “Rīga” komunikācijas vadītāja:

“Lidosta “Rīga” vienmēr mudina pasažierus iepriekš iepazīties ar izvēlētās aviokompānijas noteikumiem, lai nodrošinātu raitu ceļojumu.

Atgādinām, ka aviokompāniju noteikumi attiecībā uz reģistrācijas un iekāpšanas laikiem var atšķirties. Saskaņā ar “Ryanair” pārvadāšanas noteikumiem, pasažieriem jāierodas iekāpšanas zonā ne vēlāk kā 30 minūtes pirms izlidošanas, jo iekāpšanas zona tiek slēgta 30 minūtes pirms izlidošanas. Tas ir norādīts arī iekāpšanas kartē.

Ja pasažieris ierodas iekāpšanas zonā pēc šī laika, aviokompānija patur tiesības atteikt viņam iekāpšanu. “Ryanair” noteikumi neprasa, lai pasažieri tiktu izsaukti uz iekāpšanu vai tiktu paziņoti viņu vārdi.

Iekāpšanas procesu pilnībā organizē un kontrolē konkrētā aviokompānija vai tās apkalpošanas uzņēmums, kam nav tiesību rīkoties ārpus aviokompānijas noteikumiem. Lidostai nav nekādas ietekmes uz šo procesu un tā nevar mainīt aviokompānijas noteiktos iekāpšanas nosacījumus vai laikus.

Lidosta regulāri atgādina pasažieriem, ka aviokompānijas nosaka iekāpšanas zonas slēgšanas laikus, kas dažādās aviokompānijās var atšķirties. Tāpēc aicinām pasažierus ne tikai sekot līdzi iekāpšanas zonas monitoriem, kuros tiek attēlots "Iekāpšana", bet arī neatlikt iekāpšanu uz pēdējo brīdi.”