“Finnair” spiests atcelt reisus nepareizi iztīrītu sēdekļu pārvalku dēļ

© unsplash.com

“Finnair” ir pienākums kompensēt pasažieriem neērtības, ko rada lidojumu atcelšana un kavēšanās sēdvietu tīrīšanas dēļ, ziņo “Yle”, atsaucoties uz Patērētāju tiesībām, tomēr uzņēmums neplāno maksāt.

Otrdien “Finnair” paziņoja, ka neizmaksās standarta kompensāciju, atsaucoties uz nepārvaramu varu.

Saskaņā ar aviokompānijas sniegto informāciju, lidojumu traucējumus izraisīja kļūda, par kuru ir atbildīgs trešās puses uzņēmējs. Uzņēmums arī norādīja, ka lieta joprojām tiek izmeklēta.

Tomēr Patērētāju centrs saglabā skaidru nostāju - “Finnair” ir atbildīgs gan par savu, gan savu nolīgto uzņēmēju darbību un nevar atsaukties uz ārkārtas apstākļiem.

Saskaņā ar ES regulām nepārvarama vara ietver, piemēram, gaisa satiksmes vadības iestāžu lēmumus, politisko nestabilitāti, nelabvēlīgus laika apstākļus vai drošības apdraudējumus.

Lai arī “Finnair” var mēģināt novelt atbildību uz saviem darbuzņēmējiem, bet no patērētāja viedokļa “Finnair” ir atbildīgs pret saviem pasažieriem.

Ja aviokompānija vēlas atgūt zaudējumus, kas radušies darbuzņēmēju dēļ, tai ir šāda iespēja, viņš piebilst.

Pagājušajā pirmdienā “Finnair” atcēla astoņu A321 lidmašīnu reisus pasažieru sēdekļu pārvalku nepareizas tīrīšanas dēļ.

Šīs situācijas dēļ tika atcelti desmitiem lidojumu, kas ietekmēja tūkstošiem pasažieru. Lidmašīnas, kuras skārušas sēdekļu problēmas, atsāks darbu nākamnedēļ.

Saskaņā ar Patērētāju centra sniegto informāciju, pasažieriem šajā gadījumā pienākas standarta kompensācija, kuras apmērs ir atkarīgs no lidojuma attāluma un kavēšanās ilguma.

Turklāt pasažieri var pieprasīt atlīdzību par papildu izdevumiem, ja lidojuma atcelšana ir radījusi neapšaubāmus finansiālus zaudējumus, norāda arodbiedrība. Tas varētu ietvert, piemēram, jaunas vilciena vai lidmašīnas biļetes iegādi vai citus izdevumus, kas radušies lidojuma atcelšanas dēļ.

Ja “Finnair” uzstāj uz savu nostāju, pasažierim ir tiesības iesniegt apelāciju Patērētāju strīdu risināšanas padomē, paziņojumā norādīja Patērētāju centrs.