Eiropas aviokompānijas ir paudušas nosodījumu Eiropas Transporta komitejas pieņemtajam Parlamenta likumprojektam, kas atbild par apgrūtinātu kompensācijas saņemšanu par lidojumu kavēšanos, ziņo “Mixnews”.
Komitejas pieņemtais teksts ar 34 balsīm par un divām atturoties atbalsta priekšlikumu atļaut pasažieriem bez maksas pārvadāt rokas bagāžu, kas sver līdz septiņiem kilogramiem, liecina eurointegration.com.ua.
Likumprojektā ir izklāstīta parlamenta nostāja par ierosināto aviopasažieru tiesību reformu.
Šī nostāja krasi atšķiras no Eiropas Komisijas un Padomes priekšlikumiem, kas nozīmē, ka trīspusējās sarunas, kas sākās trešdien, 15. oktobrī, visticamāk, nebūs veiksmīgas.
Komitejas nostāja ir izraisījusi sašutumu aviācijas nozarē, un otrdien, 14. oktobrī, A4E - grupa, kas pārstāv “Lufthansa”, “Air France-KLM”, “Ryanair” un “British Airways” - nosauca parlamenta tekstu par "nereālu".
Pašreizējā regula paredz aviopasažieriem kompensāciju no 250 līdz 600 eiro apmērā atkarībā no maršruta garuma par visiem lidojumiem, kas kavējas vismaz trīs stundas.
Komisija 2013. gadā ierosināja palielināt kavēšanās slieksni līdz piecām stundām visiem lidojumiem ES iekšienē vai lidojumiem līdz 3500 km attālumā; deviņām stundām lidojumiem ārpus ES no 3500 km līdz 6000 km attālumā; un 12 stundām lidojumiem ārpus ES, kuru garums pārsniedz 6000 km.
Dokumenta izstrāde tika atlikta gadiem ilgi un tika virzīta uz priekšu tikai tad, kad Padome jūnijā ierosināja noteikt kavēšanās slieksni četru stundu apmērā lidojumiem līdz 3500 km attālumā vai ES iekšienē un sešu stundu apmērā lidojumiem, kuru garums pārsniedz 3500 km.
Tomēr Eiropas Parlaments iebilda pret kompensācijas tiesību samazināšanu, un sarunu vedēji plāno uzstāt uz šo nostāju gaidāmajās trīspusējās sarunās.
Parlamenta nostājā ir iekļautas arī tiesības bez maksas pārvadāt vienu rokas bagāžas vienību, kuras svars ir līdz septiņiem kilogramiem, pat zemo cenu aviokompānijās, ar nosacījumu, ka tā nepārsniedz "maksimālo izmēru 100 centimetri, kas ir tās garuma, platuma un augstuma summa”, un pasažieriem būs atļauts ņemt līdzi arī nelielu somu, ko novietot zem savas sēdvietas.
Tikmēr ES Padome vēlas atļaut tikai vienu bezmaksas somu ar maksimālajiem izmēriem 40 cmx30 cmx15 cm, kas var ietilpt zem priekšējā sēdekļa.
Arī aviokompānijas iebilst pret parlamenta nostāju.