Vai čipsi kļūs veselīgāki? Investori maina spēles noteikumus

© Erik Mclean/Pexels.com

Investori mudina kartupeļu čipsus padarīt par dabisku produktu

Kopš gada sākuma “PepsiCo” akcijas kritušās par 8,7%, savukārt uzņēmuma “Standard and Poor’s 500” akciju tirgus indekss audzis par 14,6%. Investīciju fonds “Elliott Investment Management”, kas septembrī iegādājies “PepsiCo” nozīmīgu daļu 4 miljardu ASV dolāru vērtībā, mudina veikt izmaiņas uzņēmuma ražoto pārtikas un dzērienu klāstā, informē izdevums “The Bell”, komentējot “The Wall Street Journal” publikāciju.

Tam par iemeslu vienkāršs aprēķins: patērētāji pērk par maz uzkodu. “PepsiCo” Ziemeļamerikas pārtikas nodaļa (“Lay's”, “Doritos”, “Cheetos” u.c.), kas nodrošina aptuveni 60% konsolidēto ieņēmumu, kopš 2022. gada katru ceturksni piedzīvojusi pārdošanas apjomu pieauguma kritumu. Papildus veselīga dzīvesveida tendencei, viens no galvenajiem peļņas zaudējuma faktoriem ir GLP-1 medikamentu lietošana svara samazināšanai, kas nomāc tieksmi pēc sāļām uzkodām, norāda “WSJ”.

Uzņēmuma vadība nolēmusi rīkoties izlēmīgi - iesākumā ar ASV vislabāk pārdoto uzkodu - “Lay's” kartupeļu čipsiem. “PepsiCo” cer palielināt zīmola pievilcību, uzsverot tā dabiskumu un veselīgākas uzkodas tēlu. Līdz gada beigām dzeltenos iepakojumus rotās uzraksts "ražots no īstiem kartupeļiem". Lai gan čipsi “vienmēr gatavoti no kartupeļiem”, uzņēmuma veiktie pētījumi liecina, ka aptuveni 42% patērētāju par to “nebija informēti”. Tāpat dažu produktu ražošanā rapšu un kukurūzas eļļas vietā izmantos olīvu un avokado eļļas, arī BBQ garšas pastiprinātajiem nepievienos mākslīgās krāsvielas. Atjaunos čipsu iepakojumu - spīdīgo plastmasu aizstās ar matētu, uzmanību pievēršot sastāvdaļām un receptes bagātajai vēsturei.

Gadiem ilgi “PepsiCo” pakāpeniski samazinājis nātrija, piesātināto tauku un cukura saturu produktos. Taču pieaudzis politiķu spiediens, pieprasot radikālākas izmaiņas. Vašingtonā jaudīgi darbojas kustība "Make America Healthy Again" ar slavenās Kenediju dzimtas atvasi, ASV veselības ministru Robertu Kenediju junioru priekšgalā. Kustība cīnās pret mākslīgajām krāsvielām un sēklu eļļām pārtikas rūpniecībā. Ražotāji steidzas pārstrukturēt piegādes ķēdes un atjaunināt receptes, lai panāktu atbilstību “jaunajai darba kārtībai”. Dabiskas augu izcelmes sastāvdaļas ir tehnoloģisks izaicinājums: krāsvielas ir mazāk stabilas, ietekmē garšu un saīsina produktu uzglabāšanas laiku. Tam par spīti, “PepsiCo” ir apņēmības pilni saglabāt čipsu sākotnējo garšu un izskatu, stiprinot patērētāju uzticību zīmolam.