“Meta” mākslīgais intelekts sāks noklausīties lietotājus: šo funkciju nav iespējams atspējot

© unsplash.com

Sākot ar 16. decembri, “Meta” sāks izmantot lietotāju sarunas ar mākslīgo intelektu pakalpojumos “Facebook”, “Instagram” un “Messenger”, lai pielāgotu reklāmas, un no tā nebūs iespējams atteikties, raksta “Fortune”.

“Meta” paziņoja, ka, sākot ar decembra vidu, lietotāju sarunas ar tā mākslīgo intelektu tiks izmantotas reklāmas piedāvājumu ģenerēšanai. Tas attiecas uz tērzēšanu ar “Meta AI”, iebūvētu asistentu, kas darbojas “Facebook”, “Instagram”, “Messenger” un pat “Ray-Ban Display” viedbrillēs.

Sākot ar 7. oktobri, lietotāji sāks saņemt paziņojumus par jaunajiem noteikumiem. Atteikties no šīs datu iegūšanas nav iespējams -vienīgais veids, kā no tā izvairīties, ir pilnībā pārtraukt “Meta AI” izmantošanu.

Emīlija Bendere, valodniece un mākslīgā intelekta pētniece Vašingtonas Universitātē, to nosauca par satraucošu precedentu.

"Viņi jau pelna naudu no jūsu klikšķiem un ierakstiem. Tagad viņi iegūst jūsu sarunas ar tērzēšanas robotiem," viņa teica.

Pēc Benderes teiktā, nākamais solis varētu būt tāds, ka pats robots mudina lietotājus atklāt personisko informāciju, kas palīdzētu reklāmas algoritmiem precīzāk tos mērķēt. Eksperte uzsvēra, ka “Meta” veido pilnīgas uzraudzības modeli, aizbildinoties ar personalizāciju.

"Iepriekš viņu sistēmas uzraudzīja, ar ko jūs sazinājāties un kādas kopienas apmeklējāt. Tagad viņi klausās tieši: ko tieši jūs sakāt uzņēmumam," atzīmēja Bendere.

Viņa to sauc par "privātuma ilūziju" - cilvēki bieži dalās ar tērzēšanas robotiem ar lietām, ko viņi neuzdrošinātos publiskot, uzskatot, ka AI ir neitrāls klausītājs.

"Tā šķiet kā privāta saruna, bet patiesībā jūs vienkārši nododat savus datus korporācijai," viņa paskaidroja.

Pati “Meta” apgalvo, ka šī ir tās personalizācijas sistēmas "dabiska evolūcija".

Uzņēmuma privātuma pārstāve Kristija Herisa paziņoja: "Mēs vēlamies būt pēc iespējas caurspīdīgāki un iepriekš brīdināt lietotājus, pat ja daudzi jau domāja, ka tas notiek."

Herisa minēja labvēlīgu piemēru: ja lietotājs lūdz mākslīgajam intelektam palīdzēt plānot ģimenes atvaļinājumu, plūsmā parādīsies vairāk video un ceļojumu reklāmu. Visa šāda mijiedarbība = neatkarīgi no tā, vai tā ir telefona saruna vai pieprasījums caur viedbriļļu mikrofonu - tagad tiks uzskatīta par reklāmas signāliem.

“Meta” uzsver, ka reklāma netiks ievietota pašās tērzēšanās un ka datu apstrāde tiek veikta saskaņā ar tās privātuma politiku. Uzņēmums arī apgalvo, ka lietotājiem ir piekļuve rīkiem, lai "atiestatītu vai labotu" informāciju par mākslīgo intelektu.

Korporācija ir ieguldījusi miljardiem dolāru ģeneratīvā mākslīgā intelekta attīstībā un infrastruktūras, kas vērsta uz "superintelektu", izveidē. “Meta AI” pašlaik palīdz lietotājiem ģenerēt attēlus, rakstīt tekstus un plānot savas dienas. Pēc uzņēmuma datiem, palīgu katru mēnesi izmanto vairāk nekā miljards cilvēku visās “Meta” platformās.

Izpilddirektors Marks Cukerbergs iepriekš atklāti paziņoja, ka mākslīgajam intelektam vajadzētu radīt ieņēmumus. Maijā viņš paziņoja, ka “Meta AI” tiks monetizēts, izmantojot reklāmas vai abonementus.

Uzņēmuma jaunais risinājums ir pirmais nozīmīgais solis ceļā uz mijiedarbības ar mākslīgo intelektu pārvēršanu peļņas gūšanas avotā.

Eksperti ir īpaši noraizējušies par šo izmaiņu ietekmi uz pusaudžiem - “Instagram” galveno auditoriju, kur pieaug interese par mākslīgā intelekta darbinātiem virtuāliem "draugiem".

Emīlija Bendere brīdina, ka šādas tehnoloģijas varētu būt bīstamas. "Mēs jau esam redzējuši traģiskus gadījumus, kad mijiedarbība ar tērzēšanas robotiem novedusi pie katastrofas. Un tagad viņi pievieno reklāmas, it kā lai situāciju pasliktinātu," viņa teica. Viņasprāt, “Meta” mērķis ir noturēt lietotājus iesaistītus nevis palīdzības, bet gan peļņas nolūkos.

“Meta” norāda, ka tās pusaudžu aizsardzība attiecas arī uz mijiedarbību ar mākslīgo intelektu. Uzņēmuma pārstāvis norādīja, ka “Instagram” ir visstingrākie satura ierobežojumi pusaudžiem, un tos nav iespējams mainīt bez vecāku atļaujas. Tas pats attiecas uz saziņu ar “Meta” mākslīgo intelektu.