Jau augustā Itālijas valdība dos zaļo gaismu projektam par tilta būvniecību starp Sicīlijas salu un kontinentālo daļu, ziņo “Reuters”.
Ekonomiskās plānošanas komitejas sanāksme, kurā, domājams, tiks apstiprināts tilta projekts, visticamāk, notiks ne vēlāk kā 7. augustā.
Kā norāda “Reuters”, ideja par tilta būvniecību pāri Mesīnas šaurumam ir apspriesta jau kopš Senās Romas laikiem, taču tā nekad nav nonākusi līdz praktiskiem mēģinājumiem to īstenot.
Pēdējo reizi ideja it kā tika "galīgi" noraidīta 2013. gadā, kad toreizējā valdība nolēma ķerties pie taupības politikas.
Projekts tika atdzīvināts pēc pašreizējās premjerministres Džordžijas Meloni nākšanas pie varas 2023. gadā.
3,6 kilometrus garā piekaramā tilta starp Sicīlijas pilsētu Mesīnu un kontinentālo Kalabrijas reģionu būvniecībā plānots ieguldīt 13,5 miljardus eiro.
Projekta apstiprināšana uzsāks sagatavošanās darbus zemes iegādei un arheoloģiskajiem un ģeoloģiskajiem pētījumiem.
Par būvniecību atbildīgais Itālijas uzņēmums “Webuild” plāno pabeigt tilta būvniecību 2032. gadā.
Mesīnas šaurums atdala Itālijas "zābaka" dienvidu "purngalu" (Kalabrijas reģionu) no Sicīlijas salas. Šauruma garums ir aptuveni 32 kilometri, un tā šaurākā vieta ir tikai 3,1 km. Šaurums ir viena no svarīgākajām Vidusjūras jūras artērijām - caur to brauc gan tirdzniecības, gan militārie kuģi.
Ideja par tilta būvniecību pāri Mesīnas šaurumam radās jau Senajā Romā, un mūsdienās šī ideja ir vairākkārt apspriesta Itālijas valdības līmenī. 2000. gados pat tika izstrādāts projekts vairāk nekā sešu miljardu eiro vērtībā - bija paredzēts uzbūvēt garāko piekaramo tiltu pasaulē, aptuveni 3,3 km garu, tomēr īstenošana tika pastāvīgi atlikta finansiālu grūtību, politisko pārmaiņu un vides aizstāvju pretestības dēļ.
Galvenie iemesli, kāpēc tilts vēl nav uzbūvēts, ir reģiona sarežģītā ģeoloģija un seismiskā aktivitāte - Mesīnas šaurums atrodas biežu zemestrīču zonā, turklāt arī spēcīgi vēji un straumes rada problēmas, apgrūtinot būvniecību un ekspluatāciju.