Uzņēmums “OpenAI” paziņoja par jaunu “ChatGPT” funkciju, kas ļauj populārajam tērzēšanas robotam veikt darbības lietotāja vārdā. Tā ir daļa no nozares mēroga centieniem mainīt veidu, kā cilvēki veic darbības internetā - tehnoloģiju giganti cer, ka tā vietā, lai pārslēgtos starp lietotnēm un manuāli meklētu tīmeklī, lietotāji kādu dienu varētu paļauties uz aģentiem, kas visu paveiks viņu vietā, raksta CNN.
“ChatGPT” jaunais aģenta režīms, kas tiek ieviests nekavējoties, ir vēl viena zīme, ka tehnoloģiju giganti dubulto digitālo palīgu izmantošanu, kuriem ir ievērojami uzlabotas iespējas. Tas arī saasina sacensību starp “OpenAI” un “Google”, kas tiecas pēc līdzīgām ambīcijām ar savu “Gemini” palīgu.
“OpenAI” paziņoja, ka “ChatGPT” jaunais aģenta režīms "domā" un "darbojas", izmantojot savu virtuālo datoru, ļaujot tam apstrādāt sarežģītus, uz darbību orientētus pieprasījumus. Lietotāji varēs izdot komandas, piemēram, "apskatīt manu kalendāru un informēt mani par gaidāmajām klientu tikšanās reizēm, pamatojoties uz jaunākajām ziņām" vai "plānot un iegādāties sastāvdaļas, lai pagatavotu japāņu brokastis četrām personām", paziņoja uzņēmums.
Video demonstrācijā “OpenAI” darbinieki uzrakstīja garu un detalizētu uzdevumu, lūdzot aģentam palīdzēt lietotājam sagatavoties kāzām. Tajā bija iekļauts konkrētu norādījumu kopums, piemēram, "atrast apģērbu, kas atbilst apģērba kodam", piebilstot, ka tam vajadzētu piedāvāt piecas iespējas.
Jaunā funkcija ir pieejama tiem, kas abonē "Pro", "Plus" vai "Team" plānu. Tā balstās uz un apvieno “ChatGPT Operator” un “Deep Research” rīku iespējas, ko “OpenAI” jau piedāvā. “Operator” pārlūko tīmekli, savukārt “Deep Research” analizē tiešsaistes resursus, lai veiktu tādas darbības kā pārskatu sastādīšana.
Atjauninājums ir vēl viens solis “OpenAI” centienos padarīt “ChatGPT” par visaptverošāku universālu asistentu. Tajā pašā laikā plašākā AI nozare arī cīnās ar to, kā novērst svarīgus tehnoloģiju trūkumus un privātuma problēmas. AI modeļi joprojām ir pakļauti aizspriedumiem, un tie var rīkoties neparedzami.
“OpenAI” atzina, ka “ChatGPT” jaunā funkcionalitāte rada jaunus riskus. Tas norādīja, ka tā ir ierobežojusi datus, kuriem modelim ir piekļuve, un noteiktiem uzdevumiem, piemēram, e-pasta sūtīšanai, ir nepieciešama lietotāja uzraudzība. Uzņēmums norāda, ka modelis ir arī apmācīts atteikties no "augsta riska uzdevumiem", piemēram, bankas pārskaitījumiem.
"Es to savai ģimenei skaidrotu kā visprogresīvāko un eksperimentālo; iespēja izmēģināt nākotni, bet ne kaut ko tādu, ko es vēl izmantotu augstas likmes lietojumiem vai ar lielu personiskās informācijas apjomu, kamēr mums nav iespējas to izpētīt un uzlabot dabā," ierakstā vietnē “X”, kurā tika paziņots par aģentu, sacīja “OpenAI” izpilddirektors Sems Altmans.
Viņš ieteica lietotājiem būt piesardzīgiem, piešķirot “ChatGPT” piekļuvi personiskajai informācijai. Piemēram, piekļuves piešķiršana kalendāram, lai koordinētu grupu vakariņas, varētu būt saprātīga, taču aģentam nebūtu nepieciešama kalendāra piekļuve, lai pirktu apģērbu lietotāja vārdā.
Šis paziņojums tiek sniegts laikā, kad tehnoloģiju giganti arvien vairāk cenšas izstrādāt mākslīgā intelekta aģentus, cenšoties uzvarēt mākslīgā intelekta sacensībās. “Google” maija izstrādātāju konferencē nāca klajā ar virkni ar mākslīgo intelektu saistītu paziņojumu, tostarp par aģentu, kas var veikt restorānu rezervācijas un iegādāties pasākumu biļetes, kā arī citus uzdevumus, savukārt “Apple” strādā pie uzlabotas “Siri” versijas, kas var izmantot lietotnes lietotāja vārdā, lai gan šis atjauninājums pagaidām ir atlikts uz nenoteiktu laiku.