Sākotnējais ziņojums atklāj satraucošas detaļas par tīšu degvielas padeves pārtraukšanu, un pilots tiek turēts aizdomās personisku problēmu dēļ. Eksperts apšauba avārijas versiju un izvirza sensacionālu teoriju.
Izmeklēšana par "Air India" aviokatastrofu ir izraisījusi satricinājumu aviācijas aprindās pēc tam, kad eksperts apšaubīja teoriju, ka lidmašīna avarēja tehniskas kļūmes dēļ, un norādīja, ka tā bijusi tīša.
Laikraksts “The Express” ziņo, ka bijušais pilots un aviācijas analītiķis Terijs Tozers ir izteicies, ka degvielas padeves pārtraukšanas slēdžu nejaušas aktivizēšanas iespējamība ir ārkārtīgi zema to drošības mehānisma dēļ.
Viņa komentāri seko pēc sākotnējā ziņojuma publicēšanas, kurā sīki aprakstītas dramatiskās pēdējās sekundes AI171 reisa lidmašīnas kabīnē, kas avarēja neilgi pēc pacelšanās no Ahmedabadas uz Londonu, nogalinot 241 pasažieri un apkalpes locekļus, kā arī 19 cilvēkus uz zemes.
“Lai degvielas slēdžus varētu izslēgt, tiem jābūt paceltiem,” Tozers pastāstīja laikrakstam “The Sun”. “Tie ir bloķēti normālā stāvoklī.”
"Fakts, ka abi slēdži tika secīgi izslēgti, liecina par tīšu rīcību." Indijas Gaisa negadījumu izmeklēšanas biroja ziņojumā nav konstatētas tehniskas kļūmes vai sliktas apkopes pazīmes. Tomēr tajā tika apstiprināts, ka degvielas padeve tika pārtraukta neilgi pēc pacelšanās, un Tozers un citi apgalvo, ka gandrīz noteikti bija nepieciešama cilvēka iejaukšanās.
Lai gan ziņojumā nav norādīta konkrēta vainīgā persona, tā atklājumi ir izraisījuši spekulācijas, ka pilots, iespējams, izdarījis pašnāvību. Izmeklētāji vēl nav atklājuši, kurš pilots pēdējās minūtēs izteica frāzi "Kāpēc jūs to izslēdzāt?".
Pilots Sumits Sabharvals, kurš komandēja lidmašīnu, nonāca uzmanības centrā pēc tam, kad kaimiņi un kolēģi atklāja, ka viņš sēro par neseno mātes nāvi un plāno doties priekšlaicīgā pensijā, lai rūpētos par savu tēvu. Tika arī atklāts, ka Sabharvals pēdējos gados ir ņēmis atvaļinājumus depresijas un garīgās veselības problēmu dēļ.
"Air India" izpilddirektors Kempbels Vilsons aicināja ievērot savaldību, uzsverot, ka izmeklēšana vēl turpinās. Nopludinātā iekšējā piezīmē viņš brīdināja darbiniekus neizdarīt pārsteidzīgus secinājumus, sakot, ka sākotnējais ziņojums ir "radījis papildu jautājumus" un nav sniedzis galīgas atbildes.
Tomēr pieaugošais pierādījumu un ekspertu viedokļu skaits arvien vairāk norāda uz negodīgu rīcību, radot spiedienu uz izmeklētājiem nākamajos mēnešos sniegt galīgu secinājumu.
"Air India" lidmašīna "Boeing 787-8 Dreamliner" avarēja 12. jūnijā, un katastrofā Amdāvādā gāja bojā vismaz 260 cilvēki, no kuriem 19 atradās uz zemes. Tikai viens pasažieris izdzīvoja katastrofā, kas ir viena no smagākajām aviācijas katastrofām Indijā.
Lidmašīnā atradās 230 pasažieri - 169 Indijas pilsoņi, 53 Lielbritānijas pilsoņi, septiņi Portugāles pilsoņi un Kanādas pilsonis -, kā arī 12 apkalpes locekļi.