Londonas lidostā avarē lidmašīna, pārvēršoties ugunsbumbā

© Pexels.com

Londonas Sautendas lidosta joprojām ir slēgta pēc tam, kad neilgi pēc pacelšanās avarēja un uzliesmoja lidmašīna - aculiecinieki to raksturoja kā uguns bumbu, izraisot biezu melnu dūmu mākoni, raksta “BBC”.

Eseksas policija paziņoja, ka svētdien īsi pirms plkst. 16.00 pēc vietējā laika saņēmusi ziņojumus par 12 m garas lidmašīnas aizdegšanos.

Sautendas lidosta paziņoja, ka turpina informēt sabiedrību par incidentu un lūdz pasažierus, kas plāno ceļot pirmdien, sazināties ar savu aviokompāniju.

Bojāgājušo skaits vēl nav apstiprināts.

Nīderlandes uzņēmums “Zeusch Aviation” ir apstiprinājis, ka tā reiss SUZ1 avarēja Londonas Sautendas lidostā.

Uzņēmums, kura galvenā mītne atrodas Leleistades lidostā Nīderlandē, paziņoja, ka aktīvi atbalsta varas iestāžu izmeklēšanu, un izteica līdzjūtību visiem piederīgajiem.

Lidmašīna 13. jūlijā lidoja no Grieķijas galvaspilsētas Atēnām uz Pulu, Horvātijā, pirms devās uz Sautendu, Apvienotajā Karalistē, un vēlāk tajā pašā vakarā lidoja uz Leleistades lidostu.

40 gadus vecais Džons Džonsons no Bileriki, Eseksas grāfistē, kopā ar sievu un bērniem vēroja lidmašīnas, kad ieraudzīja vienu no tām triecoties ar degunu uz leju, radot milzīgu uguns bumbu.

Džonsons teica, ka viņš bija ieradies lidostā kopā ar ģimeni, jo viņa dēli bija "ļoti ieinteresēti lidmašīnās". "Varēja redzēt, ka piloti smaida, un mēs visi uzsmaidījām pretī. Tad lidmašīna pagriezās par 180 grādiem, ieslēdza dzinējus un aizlidoja pa skrejceļu mums garām," viņš pastāstīja “BBC”.

"Pagāja apmēram trīs vai četras sekundes, lai tā paceltos. Tad tā sāka strauji novirzīties pa kreisi."

Es teicu sievai, ka tas ir neparasti. Mēs nezinām nevienu lidmašīnu, kas tā dara pacelšanās laikā. Tad dažu sekunžu laikā tā gandrīz apgāzās un ietriecās zemē. Bija milzīga uguns bumba." Viņš piezvanīja glābējiem, lai ziņotu par incidentu.

“Rochford Hundred” golfa kluba bārmenis Džeimss Filpots atradās netālu, kad sajuta "milzīgu karstuma vilni".

"Es paskatījos augšup, un tur bija būtībā milzīga uguns bumba," viņš pastāstīja. "Visi bija vienkārši šokēti... Tas bija kaut kas tāds, ko mēs nekad nebijām redzējuši.

Cilvēki skrēja lidmašīnas virzienā, lai redzētu, vai kāds nav cietis."

Laukums tika evakuēts tā tuvuma dēļ avārijas vietai, bet Filpots teica, ka daži cilvēki palika kluba ēkā, jo tā atradās tālāk.

“Westcliff” regbija kluba priekšsēdētājs netālu no lidostas sacīja, ka cilvēkiem kluba iekšpusē pēc avārijas nebija jāevakuējas. Pīts Džounss, kurš atradās klubā, sacīja: "Tas nenotika, policija beigās pārdomāja. Mums bija liels pasākums, kopā 250 cilvēku, un policija vienkārši teica, ka nav nepieciešams evakuēties." Džounss piebilda, ka lidmašīna avarēja aptuveni 1000 metru attālumā no kluba ēkas un ka pēc avārijas bija redzami dūmi un liesmas.

Izsekošanas dati liecina, ka cietusī lidmašīna bija “Beech B200 Super King Air”.

“BBC” korespondents Toms Saimondss sacīja: "Šāda tipa lidmašīna ir kā debesu “Land Rover”.

Tā ir daudzpusīga lidmašīna, ko bieži nolīgst tādiem uzdevumiem kā medicīniskā evakuācija, orgānu donoru transportēšana, aerofotografēšana un citām līdzīgām misijām."

Viņš piebilda, ka šīs avārijas raksturs, aculieciniekiem ziņojot par lidmašīnas sasvēršanos pa kreisi, liecina par iespējamu jaudas zudumu kreisajā dzinējā.

"Šo lidmašīnu statistika liecina par līdzīgiem incidentiem pēdējās desmitgades laikā. Īpaši ievērības cienīgs ir viens gadījums Austrālijā, kur pēc līdzīgas avārijas bija brīdinājums, ka droseles vadības ierīces, kas kontrolē abu dzinēju jaudu, varētu atbīdīties atpakaļ, samazinot vilci," viņš piebilda.

"Kāds bijušais avārijas izmeklētājs, ar kuru runāju, teica, ka ir vērts izmeklēt, bet šīs lidmašīnas varēja lidot ar vienu dzinēju."

Portāls nesen rakstīja par traģisko avāriju Alpos

Svarīgākais