Vācijā alus pārdošanas apjoma lejupslīde piedzīvojusi vēsturiskus apmērus, gada pirmajos piecos mēnešos samazinoties par 6,8%, paziņojis uzņēmums "Veltins".
"Alus tirgus pašlaik piedzīvo tādas grūtības, kādas mēs neesam piedzīvojuši kopš [Vācijas] atkalapvienošanās," norādīja "Veltins" pārdošanas direktors Rainers Emigs.
Šogad no janvāra līdz maijam, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, pārdošanas apjomi visā valstī samazinājās par aptuveni 230 miljoniem litru. Tas ir vismaz divreiz lielāks pārdošanas apjoma kritums nekā iepriekšējos pāris gados.
Pat 2021.gadā, kad Vācijā un citur plosījās Covid-19, alus darītavas pārdeva vairāk, secinājis uzņēmums.
Turklāt aus ražotāji prognozē, ka grūtie laiki turpināsies līdz 2026.gadam, kad situācija varētu uzlaboties.
Neskatoties uz grūtībām, "Veltins" 2025.gada pirmajā pusē izdevās palielināt pārdošanas apjomu par 2,3% līdz 178 miljoniem litru.
Tomēr izlejamā alus pārdošanas apjomi samazinājās par aptuveni 5%, un daudzas alus darītavas centušās atgūties uz bezalkoholisko produktu rēķina, norādīja "Veltins" vadītājs Folkers Kūls.
"Mūsuprāt, bezalkoholiskais alus labākajā gadījumā ir tikai plāksteris sāpju mazināšanai," uzskata Kūls, piebilstot, ka ar bezalkoholisko alu var kompensēt tikai aptuveni trešdaļu no alus pārdošanas apjoma samazinājuma lielveikalos un dzērienu tirgos.
Viņaprāt, Vācijā pienācis brīdis, kad zināms skaits alus darītavu vairs nespēt turpināt darboties.