Haoss Stanstedas lidostā IT kļūmes dēļ

© Pexels.com

IT avārijas dēļ Stanstedas lidostā, Apvienotajā Karalistē, izraisītas masveida kavēšanās, un tiek lēsts, ka vismaz 10 000 ceļotāju nokavēja savus lidojumus garo bagāžas un drošības rindu dēļ, raksta “The Independent”.

Stanstedas lidostu svētdienas rītā skāra “IT problēma”, kuras dēļ daudzas sistēmas nedarbojās. Problēma tika konstatēta plkst. 2.30, bet, tā kā pirmais lidojumu vilnis bija paredzēts tieši pirms plkst. 6.00, jau sāka veidoties rindas.

“Jet2” un “Tui” kavēja lidojumus par trim līdz četrām stundām, lai gaidītu, kamēr pasažieri iziet drošības kontroli, taču “Ryanair” nosūtīja lidmašīnas laikā, lai izvairītos no kavēšanās vēlāk dienā.

37 gadus vecais Bens Silverstons kopā ar savu partneri ieradās Stanstedā plkst. 5:00 no rīta, lai dotos uz “Ryanair” reisu uz Madridi plkst. 6:45. Viņš pastāstīja laikrakstam “The Independent”: "Lai iekļūtu lidostas terminālī, bija milzīga rinda, kas nekustējās apmēram stundu."

Viņi nevarēja nodot savas somas un galu galā pameta lidostu, pārreģistrējoties uz vēlāku reisu no Getvikas ar “easyJet”.

“Tas mums ir izmaksājis veselu bagātību,” sacīja Silverstons. “Mēs esam zaudējuši aptuveni 600 mārciņas.”

34 gadus vecais Marks Raits stāstīja, ka atpūtnieki grūstījās, lai iegūtu iespēju iekāpt viņa “Jet2” reisā plkst. 5.55.

Viņš pastāstīja “The Independent”: “Mēs ieradāmies lidostā plkst. 3:00, un mūs pārņēma pilnīgs haoss. Mēs tik tikko spējām tikt cauri galvenajām durvīm.

Nebija nekādu organizētu rindu, bija tikai viena barjera, kur trīs lidostas darbinieki kliedza par reisiem un ļāva iet cauri tikai noteiktiem cilvēkiem.

Man bija jāizspiežas uz priekšu, lai uzzinātu, vai mūsu reiss ir izsaukts, tad jāatgriežas cauri pūlim, lai atrastu savu partneri ar somām, un jāizspiežas atpakaļ, lai nokļūtu “Jet2” bagāžas nodošanas vietā.

Cilvēki gulēja uz grīdas vai vienkārši sēdēja pūļa vidū, padarot to gandrīz neiespējamu.

Bagāžas nodošanas punktā mēs tikām cauri tikai tāpēc, ka pamanījām, ka pašreģistrācija atkal ir atvērta. “Jet 2” komanda lūdza mūs klusēt, ka viņi visi ir atgriezušies.”

Raitam izdevās iekāpt savā lidmašīnā, taču viņš bija iestrēdzis uz skrejceļa vairāk nekā divas stundas pēc tam, kad viņam tika paziņots, ka viņa ģimenes bagāža, iespējams, nav lidmašīnā.

Viņš piebilda: “Vienīgais pozitīvais ir tas, ka pilots mūs bija informējis un atrada radošus veidus, kā izklaidēt bērnus, parādot viņiem kabīni. Bravo viņam - viņš rīkojās proaktīvi.”

Anna Aleksandere vietnē “X” ievietoja ierakstu, ka gandrīz divas stundas stāvēja rindā uz drošības kontroli, bet tomēr nokavēja savu lidojumu.

Viņa teica: “Daži cilvēki stāvēja rindā ārpusē, lai tikai tiktu iekšā lidostas terminālī.

Daži bija padevušies un devušies mājās, jo bija nokavējuši savus lidojumus.

Daudziem rindā esošajiem pasažieriem, tostarp man, bija lidojumi, kas izlidoja nākamo 15 minūšu laikā, un mēs joprojām esam drošības rindā.”

Plkst. 10.30 lidosta paziņoja, ka problēma ir “pilnībā atrisināta”. Pārstāvis sacīja: “Agrāk šorīt IT problēma skāra vairākas lidostas sistēmas.”

“Lai gan problēma tagad ir pilnībā atrisināta, daži izlidojošie reisi joprojām var kavēties. Mēs patiesi atvainojamies par visām sagādātajām neērtībām. Mēs pateicamies mūsu klientiem par pacietību un sapratni, kā arī pateicamies mūsu kolēģiem par viņu smago darbu šī incidenta laikā.

Pasažieriem ieteicams uzturēt saziņu ar savu aviokompāniju, lai saņemtu jaunāko informāciju par lidojumiem.”

Pasaulē

Polijas ārlietu ministrs Radoslavs Sikorskis pirmdien paziņoja, ka licis slēgt Krievijas konsulātu Krakovā, ņemot vērā nule oficiāli apstiprinātās liecības, ka Krievija vainojama Varšavas tirdzniecības centra ugunsgrēka izraisīšanā.

Svarīgākais