Krievijā ir izgāzies vēl viens Putinam personīgi svarīgs projekts

© unsplash.com

Koncerns “Almaz-Antey” ir iesaldējis elektromobiļa “e-Neva” izveides projektu, kuru pats Putins 2023. gadā lūdza “nepamest”. 

Kā izrādās, Krievijā šādiem “lieliem izrāvieniem” nav ne naudas, ne tehnoloģiju, ne speciālistu, un valstī nevienam nav laika nodarboties ar īstu auto industriju.

Kā raksta izdevums “Kommersant”, finansējums “e-Neva” attīstībai netika atrasts un pašam “Almaz-Antey” nebija ne līdzekļu, ne kompetences, lai radītu elektrisko transportlīdzekli. ""Almaz-Antey" uzņēmās šo projektu, jo tam tika uzdots palielināt civilo ražošanu. Taču tagad koncernam ir pavisam citas prioritātes," skaidro izdevuma avots. Vienkārši sakot, militārā ražošana ieņēma pirmo vietu, un sapņi par "krievu "Teslu"" nogrima aizmirstībā.

Uz papīra “e-Neva” izskatījās šādi - tas būtu elektrisks krosovers, kura darbības laiks ir 463 km ar vienu uzlādi; paātrinājums līdz 197 km/h; versija ar hibrīddzinēju, kas darbojas ar gāzi vai ūdeņradi alternatīvās enerģijas cienītājiem. Ražotnei bija jāatrodas bijušajā “Toyota” rūpnīcā Sanktpēterburgā. Palaišana bija paredzēta 2026. gadā, taču, kā izrādījās, pat strādājoša prototipa radīšana izrādījās neiespējams uzdevums.

2023. gada janvārī tika parādīts eksperimentāls “AvtoVAZ” modelis, bet kopš tā laika neviens par to vairs nav dzirdējis. 2022. gadā Krievija pompozi prezentēja moskviču, kas izrādījās Ķīnas “JAC” ar pārlīmētu logotipu. “Lada” tagad ir salikta no ķīniešu detaļām, un pat automātiskā pārnesumkārba ir baltkrievu, jo viņi nezina, kā to izgatavot Krievijā.

Pasaulē

2025. gada 3. jūlijā “Wizz Air” sāks lidojumus no Viļņas uz Bilundu Dānijā. Lidojumu cenas šajā virzienā būs, sākot no 19,99 eiro. Biļetes var iegādāties uzņēmuma oficiālajā tīmekļa vietnē un “Wizz Air” mobilajā lietotnē, teikts paziņojumā presei, ziņo “lrytas.lt”.