Lietuvas uzņēmums spiests izmaksāt 250 000 eiro Klintam Īstvudam

© Pixabay

Klaipēdas apgabaltiesa daļēji apmierinājusi Holivudas aktiera Klinta Īstvuda prasību pret lietuviešu uzņēmēju par neatļautu aktiera vārda izmantošanu kaņepju produkta kanabidiola (CBD) reklamēšanai.

Tiesa nolēma par labu Īstvudam piedzīt 250 000 eiro no tagad likvidētā Lietuvas uzņēmuma "Mediatonas" īpašnieka un vadītāja Ģiedrjus Bučinska.

Tiesa paziņoja, ka Holivudas aktierim pienākas arī procentu maksājumi un proporcionāla tiesvedības izmaksu segšana.

Kā secināja tiesa, "Mediatonas" CBD produktu reklāmas kampaņā nelikumīgi izmantoja Īstvuda vārdu, līdzību un slavu, bez aktiera piekrišanas publicējot rakstus.

Tiesa "Mediatonas" un tās vadītāja rīcību atzina par negodīgu un secināja, ka kompānijas likvidēšana bija mēģinājums izvairīties no atbildības par nelikumīgām darbībām.

2021.gadā tiesa ASV piesprieda "Mediatonas" izmaksāt Īstvudu pārstāvošajai kompānijai "Garrapata" 6,1 miljonu ASV dolāru (5,26 miljoni eiro) par Holivudas zvaigznes vārda un līdzības izmantošanu, lai radītu iespaidu, ka viņš reklamē tās produktus

Tā kā "Mediatonas" tika likvidēta, Īstvuds un "Garrapata" centās piedzīt 5,27 miljonus eiro no Bučinska personīgi, uzstājot, ka viņš uzņēmumu likvidēja, lai izvairītos no zaudējumu kompensēšanas.

Tiesa Lietuvā secināja, ka Bučinsks bija informēts par tiesas procesu ASV gan pirms, gan uzņēmuma likvidācijas laikā un tas mudināja viņu likvidēt veiksmīgu un ienesīgu uzņēmumu.

Tiesa norādīja, ka Bučinskam nebija iemesla šaubīties, ka tiesa vismaz daļēji apmierinās Īstvuda prasības.

Attiecībā uz zaudējumu atlīdzības apmēru Klaipēdas tiesa savu lēmumu pamatoja ar Lietuvas tiesību aktiem, secinot, ka uzņēmuma vadītājs ir pārkāpis reklāmas un attēla tiesību noteikumus. Faktori, kas palielināja zaudējumu apmēru, ietvēra pārkāpuma tīšo raksturu, plašo neatļautas informācijas izplatīšanu un atbildētāja noliegumu, ka viņš būtu izdarījis pārkāpumu. Tomēr atbildību mīkstinošie faktori ietvēra laiku, kas pagājis kopš pārkāpumu izdarīšanas, un Bučinska finansiālo nespēju samaksāt ASV tiesas piespriesto summu.

Šī bija otrā reize, kad Klaipēdas apgabaltiesa izskatīja šo lietu. Sākotnēji tiesa noraidīja Īstvuda un "Garrapata" prasības, pamatojoties uz to, ka nebija pierādīts viņu kā "Mediatonas" kreditoru statuss. Pēc tam aktieris un viņa uzņēmums pieprasīja atlīdzināt zaudējumus 50 000 eiro apmērā.

Lietuvas Apelāciju tiesa nosūtīja lietu atkārtotai izskatīšanai pirmās instances tiesā.

Aktieris un viņa pārstāvji tiesai teica, ka 50 000 eiro no Bučinska vēlas piedzīt par viņa lēmumu likvidēt "Mediatonas", jo tādējādi viņi zaudē iespēju saņemt ASV tiesas piespriesto kompensāciju.

2021.gada oktobrī Losandželosas federālā tiesa piesprieda "Mediatonas" izmaksāt Īstvudam un "Garrapata" 6,1 miljonu ASV dolāru (5,26 miljonu eiro) kompensāciju.

2021.gada martā tika sākts "Mediatonas" likvidācijas process. "Garrapata" paziņoja, ka tā gada februārī ir informējusi Lietuvas kompāniju par savām prasībām saistībā ar Īstvuda tēla nelikumīgu izmantošanu.

2017.gadā dibinātā "Mediatonas" bija reģistrēta Tauraģes rajona Dauglauķī un nodarbojās ar mājaslapu izstrādi.

Kompānijas finanšu pārskati liecina, ka 2020.gada beigās un iepriekšējos gados tai nebija ilgtermiņa aktīvu. 2020.gadā tās ieņēmumi bija 4,425 miljoni eiro un tīrā peļņa bija 524 800 eiro, kas salīdzinājumā ar 2019.gadu bija attiecīgi par 44,7% un 85,2% vairāk.

2020.gadā Īstvuds iesniedza Losandželosas tiesai divas prasības pret trim kaņepju produkta kanabidiola (CBD) ražotājiem un reklamētājiem, kuru produkti bija pieminēti kādā internetā publicētā rakstā, kurā apgalvots, ka viņš atbalsta kaņepju produktu lietošanu. Īstvuds vērsās tiesā arī pret desmit interneta tirdzniecības uzņēmumiem, apsūdzēdams tos manipulēšanā ar interneta meklēšanas rezultātiem, izmantojot viņa vārdu.

Vienā no prasībām norādīts, ka publikācijā sniegta viltota intervija, kas veidota kā telekanāla NBC pārraide "Today", ilustrēta ar autentisku fotoattēlu, kurā Īstvuds redzams tiešām piedaloties attiecīgajā NBS pārraidē, un papildināta ar norādēm, kā iegādāties reklamētos kaņepju produktus.

Svarīgākais