“Volkswagen” apsver slēgt rūpnīcas Vācijā pirmo reizi savā 87 gadus ilgajā pastāvēšanas vēsturē, virzoties uz padziļinātu izmaksu samazināšanu, pieaugot konkurencei ar Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu ražotājiem, ziņo “CNN”.
Vācijas autoražotājs, viens no pasaulē lielākajiem autobūves uzņēmumiem, pirmdien izplatītajā paziņojumā norādīja, ka nevar izslēgt rūpnīcu slēgšanu savā valstī. Citi pasākumi, lai uzņēmums "nepieļautu šādu nākotni", ietver mēģinājumu lauzt darba aizsardzības līgumu ar arodbiedrībām, kas ir spēkā kopš 1994. gada.
"Eiropas autobūves nozare atrodas ļoti prasīgā un nopietnā situācijā," sacīja “Volkswagen” grupas izpilddirektors Olivers Blūms. “Ekonomiskā vide kļūst arvien sarežģītāka, un Eiropas tirgū ienāk jauni konkurenti. Jo īpaši Vācija kā ražošanas vieta konkurētspējas ziņā arvien vairāk atpaliek.”
“Volkswagen”, kas pagājušā gada beigās uzsāka 10 miljardu eiro izmaksu samazināšanas pasākumus, zaudē tirgus daļu Ķīnā, kas ir tās vienīgais lielākais tirgus. Pirmajā pusgadā piegādes klientiem šajā valstī samazinājās par 7%, salīdzinot ar to pašu periodu 2023. gadā. Grupas darbības peļņa samazinājās par 11,4%.
"Mūsu galvenā darbības joma ir izmaksu samazināšana," pagājušajā mēnesī analītiķiem sacīja Blūms, atsaucoties uz plānoto rūpnīcas, piegādes ķēdes un darbaspēka izdevumu samazināšanu. "Mēs esam veikuši visas nepieciešamās organizatoriskās darbības. Un tagad runa ir par izmaksām, izmaksām un izmaksām,” viņš piebilda.
“Volkswagen” izmaksu samazināšanas plāni saskarsies ar lielu pretestību no darbaspēka pārstāvjiem, kuriem ir gandrīz puse vietu uzņēmuma uzraudzības padomē, kas ieceļ izpilddirektorus.
“IG Metall”, viena no Vācijas spēcīgākajām arodbiedrībām, pirmdien vainoja uzņēmumu nepareizā tā pārvaldībā un solīja cīnīties, lai aizsargātu darbavietas.
"Šodien valde prezentēja bezatbildīgu plānu, kas satricina pašus “Volkswagen” pamatus, masveidā apdraudot darbavietas," teikts “IG Metall” sarunu vadītāja Torstena Grēgera paziņojumā.
"Šī pieeja ir ne tikai tuvredzīga, bet arī ļoti bīstama - tā riskē sagraut “Volkswagen” sirdi. Mēs necietīsim plānus, ko uzņēmums veido uz darbaspēka rēķina."
Saskaņā ar jaunāko peļņas pārskatu, “Volkswagen” visā pasaulē nodarbina gandrīz 683 000 darbinieku, tostarp aptuveni 295 000 Vācijā.