Ņujorkas varasiestādes izmisumā ķeras pie risinājumiem, kurus Eiropa pazīst jau sen

© Unsplash

Līdz šim ASV varasiestādes ir uzticējušās, ka iedzīvotāji godprātīgi apmaksās sabiedrisko pakalpojumu izmantošanu, tai skaitā, braucienu pilsētas autobusā, tomēr pēdējo gadu pieredze Ņujorkā ir pierādījusi pretējo.

Kā raksta „New York Post”, izvairīšanās no braukšanas maksas pilsētas autobusos ir tik izplatīta, ka aptuveni puse no visiem braucējiem nemaksā. Reaģējot uz satraucošo tendenci, atildīgās amatpersonas ir nākušas klajā ar kādu inovāciju - uzraugu komandu, kuru uzdevums ir notvert tos, kas bez attaisnojuma brauc par brīvu. Latvijā un lielākajā daļā Eiropas tos sauc par sabiedriskā transporta biļešu kontrolieriem.

Ņujorkas Metropolitēna Transporta pārvaldes (MTA) neapbruņotie “maksas inspektori” tiks izvietoti autobusos un autobusu pieturās, jo saskaņā ar datiem, izvairīšanās no braukšanas maksas ir pieaugusi no 21% 2020. gadā līdz aptuveni 50% 2024. gada pirmajā ceturksnī, kas katru gadu izmaksā miljonus zaudētos ieņēmumus.

"MTA izmanto brauciena maksu, lai algotu vairāk autobusu šoferu un mehāniķu, paplašinātu un modernizētu autoparku, kā arī uzlabotu transporta uzticamību," teikts MTA paziņojumā. "Kad jūs maksājat, jūs palīdzat mums nodrošināt labākus pakalpojumus vairāk nekā 2 miljoniem ņujorkiešu, kuri katru dienu paļaujas uz autobusiem," piemin MTA amatpersonas.

Saskaņā ar pārvaldes datiem, izvairīšanās no maksas par braucienu tranzīta sistēmai 2022. gadā vien izmaksājusi 312 miljonus ASV dolāru, kas ir aptuveni ceturtā daļa no sistēmas budžeta.

Saskaņā ar MTA, „inspektori” var lūgt nemaksājošiem pasažieriem izkāpt no autobusa vai izrakstīt sodu biļeti 50 līdz 100 ASV dolāru apmērā

Pērn tika īstenots izmēģinājuma projekts, bet papildus finansējums ļaus 2024. fiskālajā gadā strādāt līdz 100 „inspektoriem” un sabiedriskā transporta darbiniekus atbalstīs Ņujorkas policijas amatpersonas.

Pasaulē

ASV vēlētājiem otrdien dodoties balsot prezidenta vēlēšanās, dažās ASV daļās ir novēroti slikti laikapstākļi un citi īslaicīgi infrastruktūras traucējumi, taču nav bijuši nekādi valsts līmeņa nozīmīgi incidenti, kas ietekmētu vēlēšanu infrastruktūras drošību, žurnālistiem paziņoja ASV Kiberdrošības un infrastruktūras drošības aģentūras vecākā padomniece Keita Konlija.