Turcija vēlas būvēt Bosfora apvedceļu

Turcija vakar paziņojusi par nodomu būvēt jaunu ūdensceļu, lai atvieglotu satiksmi ļoti noslogotajā Bosfora jūras šaurumā. Šādu projektu, pēc premjera Redžepa Tajipa Erdoana domām, būtu iespējams realizēt līdz 2023. gadam, taču nedz precīzu kanāla maršrutu, nedz aptuvenās izmaksas premjers nav atklājis.

"Mēs šodien uzsākam šā gadsimta lielāko projektu," sacījis Turcijas premjerministrs, izvirzot ideju par Stambulas kanāla būvi. Šis kanāls varētu būt aptuveni 150 metrus plats un 40–45 kilometrus garš, un tas savienotu Melno jūru ar Marmora jūru. AP gan vērš uzmanību uz to, ka ar sensacionālo paziņojumu Turcijas premjers nācis klajā priekšvēlēšanu kampaņas ietvaros (vēlēšanas Turcijā notiks 12. jūnijā) un nav skaidrs, vai projekta ideja paliks spēkā, ja vēlēšanās atbalstu negūs līdz šim valdošā partija.

R. T. Erdoans nav atklājis, vai kanālu ieplānots būvēt Turcijas Eiropas vai Āzijas daļā, tāpat viņš nav atbildējis uz jautājumiem par iespējamajiem finansējuma avotiem. Premjers gan atgādinājis, ka pašlaik pa Bosfora šaurumu, faktiski cauri Stambulai, ik gadus tiek transportēti 139 miljoni tonnu naftas, 4 miljoni tonnu degvielas un 3 miljoni tonnu citu bīstamu ķīmisku vielu. "Iespējama avārija apdraud ikvienu no vairāk nekā 2 miljoniem cilvēku, kuri dzīvo vai strādā Bosfora krastos," sacījis Turcijas premjers. Pēc viņa domām, Stambulas kanālu būtu lieliski pabeigt līdz 2023. gadam, kad tiks atzīmēta 100. gadadiena kopš modernās Turcijas valsts nodibināšanas.

Svarīgākais