"Samsung" darbinieki sāk trīs dienu ģenerālstreiku

© pexels.com

Dienvidkorejas tehnoloģiju kompānijas "Samsung" pirmdien sāka trīs dienu ģenerālstreiku saistībā ar strīdu par darba samaksu un piemaksām.

Nacionālās "Samsung Electronics" arodbiedrības vadītājs Sons Vumoks brīdināja, ka streiks var ietekmēt atmiņas mikroshēmu ražošanu. "Samsung Electrionics" ir pasaulē lielākais atmiņas mikroshēmu ražotājs.

Pie kompānijas lietuves un pusvadītāju rūpnīcas Hvasongā, Gjonggi, arodbiedrības vadītājs sanākušajam pūlim teica, ka ģenerālstreiks ir tikai sākums.

Arodbiedrība, kurā ir vairāk nekā 30 000 biedru jeb vairāk nekā piektdaļa "Samsung" darbinieku, informēja, ka protestā piedalās 5200 rūpnīcas Hvasongā darbinieku.

"Samsung" vadības sarunās ar arodbiedrību turpina kopš janvāra, abām pusēm nespējot mazināt nesaskaņas par pabalstiem. Arodbiedrība martā noraidīja uzņēmuma piedāvāto algas palielinājumu par 5,1%. Arodbiedrība pieprasa uzlabojumus ikgadējā atvaļinājumā samaksā un caurskatāmu piemakau, kas atkarīgas no darba rezultātiem, sistēmu.

Streiks tika izsludināts pagājušajā nedēļā pēc tam, kad sarunas beidzās bez rezultāta.

Jūnijā "Samsung" darbinieki piedalījās vienas dienas streikā, kas bija pirmā tāda veida protesta akcija uzņēmumā, kurā gadu desmitiem netika veidotas arodbiedrības.

"Samsung Electronics" gandrīz 50 gadus izvairījās no darbinieku apvienošanās arodbiedrībā, vienlaikus kļūstot par pasaulē lielāko viedtālruņu un pusvadītāju ražotāju.

Dienvidkorejas daudznozaru koncerna "Samsung" dibinātājs Ļi Bjunčuļs, kurš nomira 1987.gadā, stingri iebilda pret arodbiedrībām, sakot, ka nekad nepieļaus to veidošanos, kamēr vien būs dzīvs.

Taču 2010.gadu beigās organizatori izmantoja iespēju, ko radīja kreisi orientētā prezidenta Muna Džēina valdība un skandāls saistībā ar toreizējā "Samsung Electronics" uzraudzības padomes priekšsēdētāja vietnieka Ļi Džējona kukuļdošanas lietu, un nodibināja arodbiedrību.

Pasaulē

Japānas autobūves uzņēmumi "Honda" un "Nissan" pirmdien paziņoja par plāniem apvienoties, lai izveidotu pēc pārdošanas apmēra pasaulē trešo lielāko autoražotāju laikā, kad nozare piedzīvo būtiskas izmaiņas saistībā ar atteikšanos no fosilās degvielas izmantošanas.

Svarīgākais