Teju visu 2020. gadu ASV militārpersonas veica slēptu propagandas kampaņu, kuras mērķis bija cīnīties pret Ķīnas pieaugošo ietekmi Filipīnās un ārpus tām, liecina ziņu aģentūras "Reuters” izmeklēšana.
Šīs iepriekš neizpaustās operācijas mērķis bija mazināt uzticību Ķīnas izstrādātajām kovida vakcīnām.
Izmantojot viltotus interneta kontus, kas bija paredzēti, lai uzdotos par filipīniešiem, armijas propagandas centieni pārvērtās par kampaņu pret vakcinēšanos. Sociālo mediju ziņās tika nosodīta sejas masku, testa komplektu un pirmo vakcīnu kvalitāte.
"Reuters” identificēja vismaz 300 kontus mikroblogošanas vietnē X, kas atbilda aprakstiem, ar kuriem dalījās bijušās ASV militārpersonas.
Gandrīz visi tika izveidoti 2020. gada vasarā, un to centrā bija sauklis #Chinaangvirus — saīsinājums, kas nozīmē “Ķīna ir vīruss”.
"COVID nāca no Ķīnas, un VAKCĪNA arī nāca no Ķīnas, neuzticieties Ķīnai!" minēts kādā tipiskā ierakstā 2020. gada jūlijā, kam bija pievienots fotoattēls ar šļirci blakus Ķīnas karogam un pieaugošu infekciju skaita diagrammu.
Pēc tam, kad "Reuters” jautāja par šo lietotāju kontiem, X noņēma profilus, identificējot tos kā “daļu no koordinētas robotu kampaņas, kuras pamatā ir darbības modeļi un iekšējie dati”.
Programmas laikā armijas viltotie konti ieguva desmitiem tūkstošu sekotāju, tomēr "Reuters” nevarēja noteikt pretvakcīnas materiāla sasniedzamības apjomu vai tā iespējamo ietekmi uz sabiedrības veselību.
Reaģējot uz "Reuters” ziņojumu, Ķīnas biofarmācijas uzņēmums "Sinovac” nosodīja izskanējušās ziņas, paziņojot: “Vakcinācijas aizspriedumi izraisīs virkni seku, piemēram, zemāku inokulācijas līmeni, slimību uzliesmojumu un izplatīšanos, sociālo paniku un nedrošību, kā arī veicinās uzticības krīzi zinātnei un sabiedrības veselībai kopumā.”