Eiropas patērētāju grupas ceturtdien apsūdzēja Ķīnas iepirkšanās lietotni „Temu” par "manipulācijas paņēmienu" izmantošanu, lai piespiestu lietotājus tērēt vairāk, kā arī citos Eiropas Savienības (ES) tehnoloģiju likuma pārkāpumos.
Viena no visstraujāk augošajām lietotnēm ES tirgū ienāca tikai 2023. gada aprīlī un apgalvo, ka 27 valstu blokā tai ir vidēji 75 miljoni aktīvo lietotāju mēnesī.
Eiropas patērētāju tiesību grupa BEUC ir iesniegusi sūdzību Eiropas Komisijai, savukārt 17 dalīborganizācijas Eiropā ir darījušas to pašu savās nacionālajās iestādēs.
Grupas apsūdz Temu par "nespēju aizsargāt patērētājus un manipulatīvu darbību izmantošanu," un pieprasa izmeklēšanu.
Patērētāju tiesību aizstāvji uzskata, ka „Temu” izkropļo vai pasliktina patērētāju spēju pieņemt "brīvus un apzinātus lēmumus" un tādējādi pārkāpj ES tiešsaistes satura likumu, kas pazīstams kā Digitālo pakalpojumu likums (DSA).
Saskaņā ar DSA visām digitālajām platformām ir ātri jānoņem nelegāls saturs, jāsniedz skaidrojums, kā tās izmanto lietotāju datus un jānodrošina pircēju drošība tiešsaistē.
Platforma „Temu” nespēj sniegt pietiekami daudz informācijas par tirgotājiem vietnē, "bieži atstājot patērētājus neziņā par to, no kā viņi pērk produktus", apgalvo BEUC. Tāpat nav pietiekami daudz informācijas par to, kā darbojas tās "necaurspīdīgā" ieteikumu sistēma.
„Temu”, kas pieder Ķīnas uzņēmumam „PDD Holdings”, Eiropā jau ir nonācis zem spiediena.
Vācijas patērētāju grupas šā gada sākumā brīdināja „Temu” par līdzīgām problēmām, kā rezultātā platforma paziņoja, ka tā vairs nerādīs paziņojumus, kas apgalvo patērētājiem: "Pasteidzies! Vairāk nekā 126 cilvēku iepirkumu grozā ir šī prece".