Pusi no globālā plastmasas piesārņojuma radījuši mazāk nekā 60 uzņēmumi; līderu sarakstā Coca-Cola, PepsiCo un Nestle

© Pixabay

Jaunā pētījumā, kas dokumentē plastmasas atkritumu postu visā pasaulē, atklāts, ka vairāk nekā puse no zīmola plastmasas piesārņojuma ir radījuši tikai 56 uzņēmumi.

Vairāk nekā 20 procenti no visa attiecīgā piesārņojuma ir saistīti ar četriem zīmoliem: The Coca-Cola Company (11%), PepsiCo (5%), Nestlé (3%) un Danone (2%).

Pētījums, kas publicēts žurnālā „Science Advances” ir balstīts uz plastmasas piesārņojuma auditiem 84 valstīs piecu gadu periodā.

"Tās ir dažas no lielākajām korporācijām pasaulē. Un tās ir sasniedzamas katrā planētas valstī," sacīja pētījuma līdzautors Tonijs Volkers.

Recenzētajā analīzē tika izmantoti dati, ko brīvprātīgie savākuši vairāk nekā 1500 pasākumos pludmalēs, parkos, upēs un citās sabiedriskās vietās. Auditus organizēja vides grupa „Break Free from Plastic”, un tie notika no 2018. līdz 2022. gadam.

Pētījumā arī norādīts, ka plastmasas ražošana ir dubultojusies no 200 miljoniem tonnu 2000. gadā līdz 400 miljoniem tonnu 2019. gadā.

Pētījums tapis laikā, kad pārstāvji no 176 valstīm pulcējas Otavā uz samitu par plastmasas atkritumu samazināšanu.

Šī ir ceturtā sarunu kārta pirms pēdējās sesijas, kas šogad notiks Dienvidkorejā, kur puses cer parakstīt saistošu starptautisku līgumu par plastmasas piesārņojuma ierobežošanu.

Svarīgākais