Izraēla apsūdz ANO bezdarbībā

© depositphotos.com

Izraēlas varas iestādes ceturtdien paziņoja, ka ANO institūcijas ir ļāvušas simtiem humānās palīdzības kravu uzkrāties Gazas joslā pie robežas ar Izraēlu.

"600 palīdzības kravas mašīnu saturs gaida, kad to savāks @ANO Keremšalomas robežpunkta Gazas pusē, un tas traucē pārvest papildu kravas mašīnas," sociālā tīkla platformā "X" paziņoja Izraēlas iestāde COGAT, kas koordinē Izraēlas valdības aktivitātes palestīniešu teritorijās.

"Mēs pagarinājām [atļauto] robežas šķērsošanas laiku un palielinājām mūsu kapacitāti. @ANO, dari savu darbu. Šie sastrēgumi nav Izraēlas pusē," rakstīja COGAT.

COGAT paziņoja, ka pēdējās dienās ir ievērojami pieaudzis apjoms humānās palīdzības piegādēm uz Gazas joslu caur Keremšalomas robežas šķērsošanas punktu Gazas joslas dienvidos un Nicanas robežas šķērsošanas punktu, kas atrodas apmēram 40 kilometrus tālāk uz dienvidiem uz Ēģiptes-Izraēlas robežas.

Tomēr palīdzības kravu savākšana un sadale no ANO organizāciju puses ir notikusi lēni, un tas nozīmē, ka Izraēla nevar piegādāt vairāk palīdzības, paziņoja COGAT.

Šī informācija vēl nav pārbaudīta pēc neatkarīgiem avotiem.

ANO humānās palīdzības koordinators Jeruzalemē Džeimss Makgoldriks paziņoja ASV telekanālam CNN, ka ir daudz loģistikas sarežģījumu un ir vajadzīgs laiks to atrisināšanai.

Sarežģījumus rada arī Izraēlas noteiktie pārvietošanās brīvības ierobežojumi Gazas joslā.

Lai gan no Izraēlas ierodas liels skaits kravas mašīnu, tās nevar automātiski iebraukt Gazas joslā. Kravas vispirms vajag izkraut un sašķirot atbilstoši to saturam, un tad tās atkal vajag iekraut mašīnās tālākai palīdzības piegādei.

Pasaulē

Kamēr pa Rīgas ielām laiski klaiņo retais iebraucējs, tikmēr Čehijas galvaspilsētu katru gadu apmeklē astoņi miljoni tūristu. Prāgas iedzīvotājiem par to nemaz nav prieks. Tūristu pūļi ierodas pilsētā galvenokārt pēc lētā alkohola. Ko piedāvā pilsētas vadība? To pētījuši mediju platformas “Deutsche Welle” (DW) žurnālisti.

Svarīgākais